امرالله صالح: افغانستان دیکتاتوری طالبان را نمی پذیرد

© Photo / moi / moi امرالله صالح: افغانستان دیکتاتوری طالبان را نمی پذیرد
 امرالله صالح: افغانستان دیکتاتوری طالبان را نمی پذیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
امرالله صالح سابق معاون اول ریاست جمهوری خواستار مقاومت در برابر طالبان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح که خود را به عنوان رئیس جمهور موقت افغانستان اعلام کرده است، خواستار مقاومت در برابر طالبان شد. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی India Today گفت که افغانستان دیکتاتوری جنبش طالبان را نمی پذیرد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
طالبان: هیئتی برای مذاکره با امرالله صالح به پنجشیر اعزام شده است

وی گفت: "ما نمی خواهیم افغانستان به کشور طالبانی تبدیل شود، این اتفاق نمی افتد، این همان چیزی است که طالبان می خواهند. وی افزود که ما مذاکرات را ترجیح می دهیم، اما این مذاکرات باید چشمگیر باشند."

وی بار دیگر تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی افغانستان، اکنون او سرپرست مقام ریاست جمهوری کشور است.وی اضافه کرد: ما مشروعیت داریم، اما قدرتی که با زور تحمیل شود، مشروعت پیدا نمی‌کند.

پیش از این صالح روز شنبه در یک پیام صوتی با بیان اینکه طالبان مشروعیت ندارد تاکید کرد که با تسلیم شدن یا توافق با گروه طالبان موافقت نخواهد کرد. او گفت: هدف سیاسی ما این است تا به مردم افغانستان اجازه دهیم درباره ماهیت و نوع حکومت شان صحبت کنند، ما آماده مذاکرات در این زمینه استیم. اما اگر از ما خواسته شود توافق کنیم یا تسلیم شویم، این کار انجام نمی‌دهیم.

صالح همچنین اظهار داشت که به لحاظ ایدئولوژیک تفاوت بین داعش، القاعده و طالبان مثل تفاوت بین مزه کوکاکولا و پپسی است. اگر شما برچسب‌های آنها را حذف کنید نمی توانید تشخیص کنید که این نوشابه کوکاکولا است ویا پپسی؟.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала