سخنگوی طالبان: القاعده در افغانستان اصلا موجود نیست

© https://twitter.com  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه‌ای گفت که گروه القاعده در افغانستان حضور نداشته و بین طالبان و این گروه ارتباطی وجود ندارد.

 به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطرکه در مصاحبه شبکه سعودی الحدث گفت: «توافق ما با آمریکا بر عدم اجازه دادن به گروه‌های افراطی برای استفاده از سرزمین‌های ما تاکید دارد».

Pentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
پنتاگون برخلاف بایدن می‌گوید جنگجویان القاعده هنوز در افغانستان هستند

نعیم اظهار داشت که توافقنامه صلح بین طالبان و ایالات متحده ، که یکی از نتایج مذاکرات در دوحه، پایتخت قطر بود ، مقرر داشت که هیچ حزب افراطی اجازه استفاده از خاک افغانستان را نخواهد داشت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرد: "ما به هیچ فرد یا گروهی اجازه ورود به خاک ما برای انجام فعالیت‌های نظامی را نمی‌دهیم."

این مقام طالبان با تاکید بر این موضوع که به هیچکدام از مقام‌های سابق تعرضی صورت نخواهد گرفت و امنیت آنها محفوظ بوده، گفت: «گزارش‌های سازمان ملل درباره آن چیزی که در افغانستان روی می‌دهد مغرضانه است».

سخنگوی طالبان در ادامه مصاحبه با اشاره به این موضوع که حکومت آتی در افغانستان مرکزی خواهد بود و به چیزی غیر از آن رضایت نخواهیم داد، گفت: «خواستار ایجاد روابط مثبت با جامعه بین‌الملل بوده و به دنبال حل مشکلات از طریق گفت‌وگو هستیم».

صحبت‌های سخنگوی طالبان درباره عدم وجود القاعده در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر گفته بود آمریکا به هدف خود درباره خلاص شدن از القاعده در افغانستان دست یافته است اما پنتاگون پس از آن در بیانیه‌ای متناقض گفت که می‌داند القاعده و همچنین داعش همچنان در افغانستان حضور دارند.

ایالات متحده در مراحل پایانی خروج نیروهای خود از افغانستان پس از 20 سال جنگ در این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала