برگزاری نشست فوق‌العاده گروه 7 درباره افغانستان در روز سه شنبه

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthبرگزاری نشست فوق‌العاده گروه 7 درباره افغانستان در روز سه شنبه
برگزاری نشست فوق‌العاده گروه 7 درباره افغانستان در روز سه شنبه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس خبر داد که روز سه‌شنبه سران گروه 7 نشست اضطراری برای بررسی اوضاع افغانستان برگزار می‌کنند.

ورود طالبان در پنجشیر یک شایعه بیش نیست + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
ورود طالبان در پنجشیر یک شایعه بیش نیست + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه خبر داد که سران گروه ۷ روز سه‌شنبه برای گفت‌وگوی فوری درباره اوضاع افغانستان گرد هم می‌آیند.

وی در ادامه گفت: «این برای جامعه بین‌المللی بسیار ضروی است که با همکاری یکدیگر، خروج امن، جلوگیری از بحران انسانی و حمایت از مردم افغانستان را تضمین کنند».

دولت امریکا در توافق با طالبان، اعلام کرد بهار امسال نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا این مدت را تا سالگرد حملات یازدهم سپتامبر تمدید کرد اما پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، خروج شتاب‌زده و سراسیمه آمریکایی‌ها را رقم زده است. از سوی دیگر، شمار زیادی از شهروندان افغانستان در پی تصرف بخش‌های گسترده افغانستان توسط طالبان در پی خروج از این کشور هستند.

درحالیکه آمریکا در حال حاضر کنترل میدان هوایی کابل را در اختیار دارد روند بیرون شدن شهروندان خارجی از افغانستان برخلاف پیش بینی آمریکا کُند و بسیار طولانی‌تر از حد تصور به طول خواهد انجامید.

یک مقام ناتو نیز امروز (یکشنبه) گفت دستکم ۲۰ نفر در هفت روز گذشته پس از تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان، در میدان هوایی کابل و اطراف آن در حین تلاش‌ها برای خارج کردن نیروها و شهروندان خارجی و همچنین شماری از افغان‌ستانی ها، کشته شدند. 

این مقام که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت بحران خارج از میدان هوایی کابل تأسف‌بار است. تمرکز ما این است که همه خارجی‌ها را در اسرع وقت تخلیه کنیم.

یادآوری می کنیم، که در هفته گذشته هر روز جمعیت در میدان هوایی کابل و مسیرهای منتهی به آن افزایش یافته و مانع عملیات ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو برای خارج کردن هزاران دیپلمات و غیرنظامی خود و همچنین تعداد زیادی از افغانستانی ها شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала