اتحادیه اروپا: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 رئیس کمیسیون اروپا امروز تأکید کرد که اتحادیه اروپا علی‌رغم آن که به تماس‌های فنی خود با طالبان ادامه می‌دهد اما قصد ندارد این گروه را به رسمیت بشناسد.

 

به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، امروز شنبه پس از بازدید از مرکز پذیرش موقت پناهندگان افغان در اسپانیا، اظهار داشت، اتحادیه اروپا تنها تماس های عملیاتی مثلا در خصوص لجستیک با "طالبان" (ممنوع در روسیه) دارد ولی این اتحادیه هیچ گونه مذاکره ای با این گروه ندارد و موضوع به رسمیت شناختن آن مطرح نیست.

دبیرکل ناتو: ماموریت ما در افغانستان به پایان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
دبیرکل ناتو: ماموریت ما در افغانستان به پایان رسید

فون در لاین همچنین  گفت، البته ما در این بحران با طالبان تماس های عملیاتی داریم، به عنوان مثال، چگونه می توانیم به مردم کابل کمک کنیم تا به فرودگاه برسند، اما این کاملا از مذاکرات سیاسی جدا است. ما مذاکرات سیاسی با این گروه نداریم و به رسمیت شناختن طالبان مطرح نیست.

به گفته لاین، اتحادیه اروپا پیشنهاد می دهد در نشست G7 هفته آینده  طرح بین المللی پذیرش پناهندگان در نظر گرفته شود.

 نیروهای طالبان که (ممنوع در روسیه) در 15 آگست بدون جنگ وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و شروع به تصرف نهادهای دولتی رها شده توسط نیروهای دولتی کردند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را ترک کرد. پس از پیشروی سریع طالبان* بسیاری از افغان ها تلاش کردند تا این کشور را در سریع ترین زمان ممکن ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала