Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

درخواست کاپیتان سابق تیم ملی زنان افغانستان از فیفا: هم‌تیمی‌هایم را نجات دهید

© Photo / FB-Afghanistan Women's National Football Teamکیلی لیندزی مربی تیم ملی بانوان افغانستان
کیلی لیندزی مربی تیم ملی بانوان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
شبنم مبارز کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان، از فدراسیون جهانی فوتبال خواست تا هر چه زود جان اعضای تیم ملی زنان را از این کشور بیرون کند.

به گزارش اسپوتنیک، نزدیک به یک هفته است که طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفته اند و بر این کشور حاکمیت دارند. این گروه که پس از 20 سال دوباره روی قدرت آمده است، دوره قبلی حاکمیت شان دوره‌ی سیاهی و ستم علیه زنان بوده ‌است.

با آن که این گروه تا این دم موضع شان را در مورد زنان به صورت قطعی اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست که چگونه رفتاری با زنان خواهند داشت، اما نگرانی‌های زیادی در مورد زنان و به خصوص زنان فوتبالیست وجود دارد.

در همین حال شبنم مبارز کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که شدیداً نگران زنان ورزشکار و به خصوص هم‌تیمی‌های سابق خود و بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور است، از فدراسیون جهانی فوتبال خواسته تا هر چه زودتر اعضای تیم ملی زنان را از این کشور بیرون کند و جان آن‌ها را نجات دهد.

وی در توییتر خود این موضوع را مطرح کرد و چنین نوشت:" آیا خوب هستی؟ هم‌تیمی‌های من در افغانستان: نه خوب نیستم. می‌دانم که آن‌ها به زودی به دنبال من خواهند آمد، می‌توانی به من کمک کنی؟ فیفا من چگونه باید به این پرسش پاسخ دهم؟ ما باید برای نجات هم تیمی‌هایم اقدام کنیم. آنها خواهران من هستند."

مبارز در حالی این درخواست را از فیفا کرده‌است، که اخیراً خالده پوپلزی دیگر کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از بانوان فوتبالیست خواسته بود تا حساب‌های شان را در شبکه‌های اجتماعی ببندند و لباس‌های شان را آتش بزنند تا شناخته نشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала