تشکل جلسه گروه جی 7 هفته آینده در مورد افغانستان

© https://twitter.comتشکل جلسه گروه جی 7 هفته آینده در مورد افغانستان
تشکل جلسه گروه جی 7 هفته آینده در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
در هفته آینده گروه جی 7 در مورد افغانستان تشکل جلسه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، جوبایدن رییس جمهور امریکا و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا پس از فرار اشرف غنی از افغانستان، در مورد تحولات اخیر کشور تلفنی صحبت کردند.

کاخ سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این تماس روز سه‌شنبه، بیست‌ششم اسد، برقرار شده است. این نخستین تماس تلفنی پس از تسلط طالبان بر کابل است.

فراخوان جی7 از همه افغانستانی ها به آشتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
فراخوان جی7 از همه افغانستانی ها به آشتی 

براساس اعلامیه کاخ سفید، دو طرف در مورد لزوم ادامه هماهنگی نزدیک بین متحدان و شرکای دموکراتیک در مورد سیاست‌های آینده افغانستان ، از جمله راه‌هایی که جامعه جهانی می‌تواند کمک‌های بشردوستانه بیش‌تر و حمایت از پناهنده‌گان و افغان‌های آسیب پذیر ارایه کنند، بحث کرده‌اند.

کاخ سفید گفته است که دو طرف توافق کردند تا هفته آینده نشست مجازی رهبران جی «هفت» برای بحث در مورد استراتژی و روی‌کرد مشترک در مورد افغانستان برگزار شود.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها گزارش داده‌‌اند که رییس جمهور امریکا و نخست وزیر بریتانیا در مورد ضرورت گردهمایی جامعه جهانی برای جلوگیری از بحرانی انسانی در افغانستان توافق کرده‌اند. هم‌چنان طبق معلومات، دو طرف تعهد کردند که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و اسکان مجدد پناهنده‌گان کار کنند.

در عین حال نخست وزیر بریتانیا بر حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته تأکید کرده و گفته است که این کشور از مردم افغانستان حمایت می‌کند.

گفتنی است که طالبان روز یک‌شنبه، کنترل کابل را به‌دست گرفتند. هم‌زمان با ورود طالبان به کابل، اشرف غنی، رییس جمهور پیشین از افغانستان گریخت. براساس گزارش‌ها او هنگام فرار چهار موتر و یک چر‌خ‌بال پر از پول را نیز با خود برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала