ترامپ: ارتش افغانستان برای دالر جنگید نه برای دفاع جمهوری

© AP Photo / Mark J. Terrillدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ  رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور پیشین ایالات متحده معتقد است که نیرو های دفاعی و امنیتی ارتش افغانستان برای  دفاع از جمهوری نه، بلکه برای دالر جنگیده است.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونیFoxNews گفت، ارتش افغانستان برای پول آمریکا جنگید و به محض اینکه بودجه متوقف شد، ارتش این کشور نیز تسلیم شد.

ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: بایدن به دنبال پیروزی طالبان باید با شرمندگی استعفا دهد

ترامپ در ادامه مصاحبه با این شبکه تلویزیونی افزود: «زمانی که من پرسیدم چرا سربازان افغان با طالبان می جنگند، افراد مختلف اطلاعات بسیار وحشتناکی به من دادند: آنها بیشترین حقوق را در بین نظامیان در جهان دارند.. آنها این کار را بابت دستمزد انجام دادند. ترامپ در: به محض اینکه پرداخت ما متوقف شد ، به محض خروج ما آنها جنگ را متوقف کردند و تسلیم شدند».

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد تند از جو بایدن و فاجعه‌ای که در کابل روی داده، گفت: «بایدن بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ و همکار دمکراتش جیمی کارتر در بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران، ایالات‌متحده را تحقیر کرد.» ترامپ خروج از افغانستان را «بزرگترین شرمساری» تاریخ آمریکا توصیف کرد.

ترامپ گفت: «نمی‌دانم این را شکست نظامی بخوانم یا شکست روانی؛ هیچگاه چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود، می‌توانید تا دوره کارتر و گروگانگیری عقب بروید.»

او در ادامه به باقی ماندن هزاران آمریکایی در افغانستان اشاره کرده که باتوجه به شرایط امنیتی فرودگاه کابل هنوز نتوانسته‌اند به آمریکا بازگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала