آمادگی انگلیس برای  پذیرش 20 هزار پناهجوی افغان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
عضو شوید
 بعد از افتادن کنترل کابل به دست گروه طالبان، دولت بوریس جانسون قول داده است تا 20 هزار شهروند افغانستان را به عنوان پناهنده بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برنامه‌های آن کشور را برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به منطقه و جابجایی و اسکان پناهجویان افغان اعلام کرد. 

نخست وزیر انگلیس در جلسه ویژه پارلمان این کشور که درباره افغانستان برگزار شده است گفت که لندن از همه امکانات و ابزارها استفاده میکند تا حقوق شهروندان افغانستان در این کشور حفظ شود. 

نخست وزیر انگلیس: امروز پایان ماموریتی بود که 20 سال پیش در افغانستان آغاز کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
نخست وزیر انگلیس: امروز پایان ماموریتی بود که 20 سال پیش در افغانستان آغاز کردیم

وی که در مقابل نمایندگان پارلمان صحبت می‌کرد افزود: انگلیس با شرکای خود طرحی را در حمایت از مردم افغانستان و همچنین حفظ ثبات در منطقه به کار خواهد گرفت.

نخست وزیر انگلیس که کشورش بخشی از ماموریت شکست خورده ناتو در افغانستان بوده ادامه داد، ما تا کنون 2052 شهروند افغانستانی را از این کشور خارج کرده‌ایم. 

با این حال جانسون نگفت که این افراد به کجا منتقل خواهند شد و چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود. 

کسانی که بیش از همه در معرض بدرفتاری و نقض حقوق انسانی خود از سوی طالبان قرار دارند در کانون توجه این برنامه جابجایی خواهند بود.

در همین حال وزارت داخله انگلیس نیز اعلام کرده که  در سال نخست پنج هزار پناهجو برای سکونت در این کشور واجد شرایط خواهند بود که علاوه بر پنج هزار مترجم و سایر کارکنانی است که برای دولت انگلیس در افغانستان کار کرده‌اند.

انگلیس گفت که این گروه به تدریج در سال های آینده فرآیند اقامت در بریتانیا را طی خواهند کرد.

زنان، دختران و سایر کسانی که در شرایط اضطراری هستند در این برنامه اولویت خواهند داشت.

روز یکشنبه، طالبان کابل را گرفت و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان هم با بیان اینکه نمی‌خواسته درگیری‌های خونین رخ دهد، افغانستان را ترک کرده است.

بسیاری از کشورها هیات‌های دیپلماتیک خود را یا تخلیه کرده یا از تعداد کارمندانشان در افغانستان کاسته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала