سقوط میدان هوایی کندز به دست طالبان

© Sputnik / А. Соломонов /  مراجعه به بانک تصاویر شهر قندوز
شهر قندوز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
عضو شوید
برخی گزارش ها می‌رساند که طالبان میدان هوایی کندز را تصرف نموده و قول اردوی 217 پامیر در کنترل جنگجویان این گروه درآمده است.

به گزارش اسپوتنیک،، خبرگزاری فرانسه به نقل از  امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی کندز خبر می‌دهد که پس از افزایش حملات طالبان در ولایت کندز، نیروهای امنیتی مستقر در میدان هوایی و مقر قول اردوی 217 پامیر مجبور به عقب‌نشینی به سمت تخار شدند و در نتیجه تمام قرارگاه‌های امنیتی و تجهیزات نظامی این ولایت به تصرف طالبان در آمد.

فرمانده بلوک چهارم امنیتی پولیس ولایت قندوز کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
فرمانده بلوک چهارم امنیتی پولیس ولایت قندوز کشته شد

 به گفته این عضو شورای ولایتی کندز،  در پی نرسیدن کمک به نیروهای امنیتی گیر‌مانده در میدان هوایی و قول اردوی 217 پامیر، این نیروها به سمت تخار رفتند و طالبان، قول اردوی پامیر و میدان هوایی را تصرف کردند.

به گفته‌ی این منابع، تمام تجهیزات و مهمات ارتش و نیروهای امنیتی به تصرف طالبان در آمده است.

یکشنبه، 17 اسد هفته‌ی جاری، شهر قندوز به دست طالبان افتاد. نیروهای امنیتی به میدان هوایی و مقر قول اردوی 217 پامیر عقب‌نشینی کرده بودند و منتظر کمک از سوی مرکز بودند که تا امروز نیروی کمکی به آنان نرسید؛ طالبان صبح امروز قول اردوی پامیر را به هاوان بستند و از نیروهای امنیتی خواستند سلاح و مهمات خود را بگذارند و در عوض این گروه راه فرار برایشان فراهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала