ادعای طالبان از تصرف سومین مرکز ولایتی توسط این گروه

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
عضو شوید
گروه طالبان ادعا دارد که کنترل دو شهر قندوز و سرپل، دو مرکز دو ولایتی به همین نام و نیز شهر تالقان، مرکز ولایت تخار به دست شبه‌نظامیان این گروه افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان از تصرف  شهر تالقان مرکز ولایتی تخار به دست این گروه خبر داده می‌گوید این سومین مرکز ولایتی است که به دست شبه نظامیان طالب سقوط نموده.

کشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2021
درگیری‌های شدید میان دولت و طالبان در بلخ و تخار

شورای ولایتی سرپل نیز اعلام کرده که صبح امروز شهر سرپل به تصرف طالبان در آمده و مقامات حکومتی و امنیتی به کندک اردو در دو کیلومتری شهر عقب‌نشینی کردند. با این وضعیت پس از نیمروز و جوزجان، سومین مرکز ولایات کشور به دست طالبان سقوط کرد.

گزارش‌ها از افغانستان در روز یکشنبه (8آگست) حاکی هستند کنترل دو شهر قندوز و سرپل، دو مرکز دو ولایت به همین نام و نیز شهر تالقان، مرکز ولایت تخار به دست شبه‌نظامیان طالبان افتاده است.

مقامات ارتش افغانستان می‌گویند، جنگ در قندوز ادامه دارد و کماندوها مشغول پاکسازی شهر از طالبان هستند.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید عملیات پاکسازی در شهر قندوز آغاز شده و بسیاری مناطق این شهر از "وجود تروریستان" پاکسازی شده و پیشروی نیروهای امنیتی جریان دارد.

شهر قندوز دروازه ولایت‌های شمالی کشور است که دارای معادن غنی مواد معدنی است. موقعیت قندوز از نظر استراتژیک اهمیت زیادی دارد، بزرگراه‌هایی قندوز را به دیگر شهرهای مهم از جمله کابل، پایتخت متصل می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала