طالبان مسئولیت حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع را بر عهده گرفت

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان مسئولیت حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را بر عهده گرفت
طالبان مسئولیت حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را بر عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
طالبان مسئولیت حمله شب گذشته به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را برعهده گرفت.

طالبان اعلام کرد در راستای عملیات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های کلیدی و رهبران دولت کابل شب گذشته به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان حمله کرده است.

طالبان اعلام کرد در این اقدام از حمله انتحاری و همچنین سلاح‌های سبک و سنگین استفاده شده و به طرف مقابل خسارت زیادی وارد شده است. 

این گروه افزوده که این حمله آغاز عملیات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های کلیدی و رهبران دولت کابل است که دستور حمله بالای جنگجویان این گروه در مناطق مختلف افغانستان را صادر می‌کنند.

پیام بسم‌الله محمدی پس از حادثه امشب در شیرپور شهر کابل+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
پیام بسم‌الله محمدی پس از حادثه امشب در شیرپور شهر کابل+ویدیو

 وزارت داخله امروز اعلام کرد در حمله‌ مهاجمان مسلح به منزل بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی در شهر کابل پس از پنج ساعت درگیری پایان یافته است.

میرویس استانکزی، سخنگوی داخله امروز (چهارشنبه، 13 اسد) گفت که در جریان درگیری در این حمله، دستکم 8 تن کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند.  

آقای بسم الله محمدی هم در ویدیویی گفته است که به او و اعضای خانواده‌اش در این حمله‌، آسیبی نرسیده است. محمدی اما افزوده است که شماری از محافظان او در این حمله زخمی شده‌اند.

همچنین سخنگوی وزارت داخله گفت بیش از 80 نفر هم که در این حمله، توسط مهاجمان مسلح گروگان گرفته شده و یا هم در داخل خانه‌های اطراف خانه‌ محمدی محبوس شده بوند، توسط نیروهای ویژه‌ پلیس نجات داده شده‌اند.

حمله‌ مهاجمان مسلح بر منزل بسم‌الله محمدی در منطقه «شیرپور» در حوزه‌ دهم امنیتی شهر کابل شب گذشته آغاز شده بود. ساعتی پس از وقوع این حمله، وزارت داخله اعلام کرد که عبدالستار میرزکوال، سرپرست این وزارت در منطقه حضور یافته و عملیات در این منطقه را رهبری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала