طالبان: هند مذاکرات میان افغان‌ها را تخریب می‌کند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
طالبان در واکنش به اظهارات مقامات دهلی درباره ضرورت یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و با ثبات از دولت هند خواست تا از اظهارنظر درباره مذاکرات بین افغان‌ها خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی طالبان گفت: هیچ‌کس از خارج از افغانستان نباید تلاش‌هایی را که برای روند مذاکرات صلح بین افغان ها انجام می‌شود تخریب و براساس جاه‌طلبی‌ها با انگیزه سیاسی اعلام نظر کند.

بلینکن برای بحث روی وضعیت افغانستان به هند سفر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
بلینکن برای بحث روی وضعیت افغانستان به هند سفر می‌کند

وی ادامه داد: این یک مداخله آشکار است که یک کشور خاص به مردم افغانستان می‌گوید که در آینده چه نوع دولتی باید داشته باشد. مذاکرات دو طرف یعنی دولت افغانستان و طالبان در دوحه در جریان است. اجازه دهید آنها در مورد همه موارد دستور کار که اکنون روی میز است مذاکره کنند. به هر حال، مذاکرات بین افغانی یک موضوع داخلی در میان افغان‌ها است.

در نشست مشترک 28 جولای بین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه هند در دهلی دیپلمات ارشد هندی درباره هرگونه تحمیل خواسته یکجانبه از سوی طرف‌های خارجی یا داخلی درمذاکرات بین افغان ها هشدار داده بود. 

شاهین افزود: این اظهار نظرها مداخله ای آشکار است که یک کشور خاص به مردم افغانستان می‌گوید در آینده چه نوع دولتی باید داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفت: مذاکرات این گروه و دولت افغانستان در دوحه قطر ادامه دارد و اجازه دهید آنها درباره  همه موارد دستور کار که اکنون روی میز است مذاکره کنند.

 سهیل شاهین همچنین با اشاره به اینکه هند از دولت اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان حمایت نظامی می‌کند افزود: آنها باید این مساله را بار دیگر بررسی کنند که آیا برای صلح در افغانستان کار می‌کنند یا جنگ.

وی افزود: گزارش‌های رسانه‌ای شامل تامین سلاح برای دولت کابل می‌شود. این تسلیحات علیه مردم افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خصومت با مردم افغانستان و تحریک جنگ در کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала