حمله به دفتر سازمان ملل در هرات

© Wikipedia / Shahunama حمله
  حمله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
دفتر سازمان ملل در هرات می گویند که محوطه دفتر سازمان ملل در هرات هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یوناما امروز (جمعه ۸ اسد) اعلام کرده که سازمان ملل متحد در افغانستان حمله امروز به محوطه دفتر خود در هرات را که منجر به جان باختن یک نگهبان پلیس و زخمی شدن سایر افسران شد، به شدت محکوم می کند.

سه انفجار پی در پی در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
واکنش دولت و طالبان به گزارش یوناما از افزایش تلفات غیر نظامیان

در اعلامیه یوناما گفته شده بخش ورودی محوطه سازمان ملل متحد، که به گونه واضح به نام مکان سازمان ملل متحد علامه گذاری شده بود، توسط عناصر ضد دولت مورد هدف قرار گرفت.

در این اعلامیه آمده که نواحی اطراف شهر هرات که محوطه سازمان ملل متحد در آن موقعیت دارد، امروز شاهد درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی بوده است. سازمان ملل به گونه عاجل در تلاش ایجاد یک تصویر کامل از این حمله است و به همین منظور با طرف های درگیر در تماس است.

در همین حال دیبرا لاینز، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: "این حمله علیه سازمان ملل متحد اسفناک است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم."

 در این حادثه، به کارکنان سازمان ملل آسیب نرسیده است.

خانم دیبرا لاینز که رئیس یوناما نیز است گفت: "عاملان این حمله باید شناسایی و به پاسخگویی کشانده شوند."

یوناما گفته که حملات علیه کارکنان ملکی سازمان ملل متحد و دفاتر آنان بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است و ممکن است جنایت جنگی پنداشته شود.

سازمان ملل متحد در افغانستان یک نهاد ملکی بوده  که بر حمایت از تلاش های صلح، ارتقاء حقوق همه افغان ها و ارائه کمک های بشردوستانه و انکشافی تمرکز دارد.

از سوی هم وزارت دفاع ملی اعلام کرده که حملات طالبان بر بخش هایی از شهر هرات با شکست مواجه شده و نیروهای امنیتی در همکاری با بسیج مردمی در حال پاکسازی این مناطق از وجود طالبان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала