خلیلزاد از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد
خلیلزاد از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان در برگه توییترش با استقبال از نشست میان گروه های تماس به تاریخ 17-18 در دوحه گفته است که هر دو طرف توافق کردند تا گفتگوهای صلح را سرعت ببخشند.
خلیلزاد افزوه که این گفتگوها پاسخگوی آزوهای زنان و مردان افغان است و باید اقدامات عاجل دیگر نیز صورت گیرد.


آقای خلیلزاد افزوده است که افغانها به شدت از جنگ رنج میبرند. احزاب براي جلوگيری از تلفات غيرنظامیان تعهد کردند، اما فقط يک توافق سياسی میتواند به اين خشونت بي معنی خاتمه بدهد.
او گفته است چیزهای بیشتری وجود دارد که باعث اتحاد احزاب می شود: آنها به افغانستان واحد و مستقل اعتقاد دارند. به تاریخ و سنت خود افتخار می کنند. از نقش اصلی اسلام در زندگی کشور حمایت میکنند و می‌خواهند که روابط خوب با همسایگان و خانواده‌هایشان داشته باشند.
در پی افزایش تنش ها میان افغانستان و پاکستان بر سر ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، زلمای خلیلزاد» نماینده امریکا در امور افغانستان امروز دوشنبه، به پاکستان سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کرد.
نماینده امریکا در امور افغانستان پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که دولت افغانستان و گروه طالبان بتوانند طی روزهای آتی و به احترام عید قربان، به صلح و آتش بس موقت دست پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала