منبع اصلی ویروس کرونا کشف شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر شب پرک چرمی
شب پرک چرمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
دانشمندان روسیه به این عقیده اند که برای اولین بار ویروس کرونا در اواسط نوامبر 2019 رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر پانچین، بیوانفورماتیست و محقق ارشد در انستیتوت خارکوویچ از آکادمی علوم روسیه، مقاله ای در خصوص ابتلا به ویروس کرونا در روسیه منتشر نمود.

کرونا در افغانستان؛ بیش از ۵۰۰۰ تن جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
کرونا در افغانستان؛ بیش از ۵۰۰۰ تن جان باخته اند

به گفته وی، مرض همه گیر از بازار ووهان آغاز نشده است. به احتمال زیاد، این مرکز (بازار ماهی فروشان ووهان) به مرکز گسترش فوق العاده عفونت تبدیل شده است.

این کارشناس پیشنهاد کرد برخی از افراد که می توانند شب پرک های چرمی را در یک بازار فروخته باشند و این افراد از جایی دیگر به ووهان رفته بودند. علاوه بر این ، ممکن است برخی از "کوهنوردان غار" باشند که کووید 19 را از تعطیلات با خود به ووهان آورده اند.
پانچین گفت: "ما نمی دانیم اولین ابتلا به کووید 19 در كجا رخ داده است. این ویروس می تواند در هرجای دنیا رخ داده باشد، از آنجا كه می توانست این ویروس طی چند روز به ووهان بروید."
وی اطمینان دارد که طی چند سال آینده دانشمندان می توانند منبع طبیعی ویروس را پیدا کنند. اگر مشخص شود که کارمندان موسسه ووهان در آزمایشات اولیه خود دارای آنتی بادی هستند، این مدرکی از نشت این بیماری است. با این حال، همانطور که در چین ذکر شد، نتیجه تحقیقات منفی بوده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала