واکنش کاربران به جان باختن کارمندان افغان فلم: بنام قوم و قبیله وسیاست همدیگر خود را می کشیم

© JAKجان باختن کارمندان افغان فلم در انفجار کابل؛ کاربران: بنام قوم قبیله و سیاست همدیگر خود را می کشیم
جان باختن کارمندان افغان فلم در انفجار کابل؛ کاربران: بنام قوم قبیله و سیاست همدیگر خود را می کشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
شماری از کاربران افغان در شبکه های اجتماعی جان باختن دو کارمند افغان فلم را ادامه قتلهاى هدفمند عليه گروه قومى و مذهبى خاص می‌نامند.

صحرا کریمی، رئیس افغان فلم، روز گذشته در صفحه فیس‌بوک نگاشته بود که جسم های سوخته و تکه تکه شده فاطمه محمدی و طیبه موسوی دو کارمند ‫افغان فلم که به تازگی شامل بست های انیمیشن و طراحی چهره شده بودند؛در طب عدلی توسط خانواده هایشان تشخیص داده شد.

عبدالله احمدی، کاربر افغان در فیس‌بوک‌اش می نویسد که هر روز شاهد پرپر شدن گلى از اين بوستان هستيم. در انفجار ديروز سيد مرتضى سادات، فعال مدنى و اجتماعى و دو دختر جوان فاطمه و طيبه كارمندان افغان فلم نيز پرپر شدند.

او تاکید دارد که اين كشتارهاى زنجيره اى به ادامه قتلهاى هدفمند عليه گروه قومى و مذهبى خاص صورت ميگيرد.

فرزانه نوابی، کاربر افغان در فیس‌بوک اش می‌گوید که طیبه ی ما برای آمدن به هنر های زیبا خیلی مبارزه کرده بود و بلاخره بعد ختم درسش شامل کار در افغان فلم شده بود.

او می افزاید: "طیبه ی ما پر پر شد مثل  دیگر عزیزان مان  به پاس گناه های نکرده اش".

هدا خموش، کاربر افغان در فیس‌بوک اش نگاشته است که امروز وقتی از شفاخانه به طرف خانه میامدم سیت پیش رو نشستم وگفتم کرایه دو نفر حساب می کنم بعد دو خانم دگه نیز میخواستن سوار موتر شوند من نیز پایین شدم تا باهم سیت پشت سر بنشینیم ولی موتر وان با همان صدای بلندی که مسیر را صدا میزد؛دریغ کرده گفت نمیرود و برای یک نمیرود و برای یک لحظه متوجه شدم که می گوید (هزاره هارا سوار نمی کنم از جانم خو سیر نامدیم).

او می افزاید که واقعا جای شرم است است، که خودمان ریشه خودمان را قطع می کنیم و بنام قوم و قبیله وسیاست همدیگر خود را می کشیم.

گفتنی است که بعد از ظهر روز گذشته، دو انفجار پی هم در نواحی ششم و سیزدهم در غرب شهر کابل رخ داد.

وزارت امور داخله اعلام کرد در نتیجۀ دو انفجار ماین مقناطیسی که دو موتر تونس شهری را هدف قرار داد، هفت تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. تمامی قربانیان این دو انفجار غیرنظامیان بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала