ترامپ از بایدن خواست تا در دیدار با پوتین در ژنو بیدار بماند

© REUTERS / Octavio Jonesترامپ از بایدن خواست تا در دیدار با پوتین در ژنو بیدار بماند
ترامپ از بایدن خواست تا در دیدار با پوتین در ژنو بیدار بماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین امریکا با اشاره به دیدار رئیسان جمهور روسیه و امریکا با طعنه به رئیس جمهور کنونی این کشور گفت: در دیدار با رئیس جمهور روسیه خوابت نَبَرد.

امریکایی ها نتیجه نشست پوتین و بایدن را پیش بینی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
امریکایی ها نتیجه نشست پوتین و بایدن را پیش بینی کردند

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا دیروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن آرزوی موفقیت برای جو بایدن در دیدارش با ولادیمیر پوتین، خطاب به بایدن گفت: مراقب باش در این دیدار خوابت نبرد و سلام گرم من را هم به پوتین برسان.

رئیس جمهور پیشین امریکا ادامه داد: دیدار من با پوتین در حاشیه نشست هلسینکی در سال ۲۰۱۸ یک پیروزی برای امریکا بود.

ترامپ گفت: من به عنوان رئیس جمهور، یک جلسه عالی و بسیار پربار در هلسینکی، پایتخت فنلند با ولادیمیر پوتین داشتم. به رغم اخبار جعلی درباره این نشست، امریکا امتیاز زیادی را از جمله در جلب احترام پوتین و روسیه کسب کرد.

 ترامپ افزود: به دلیل اخبار دروغ و ساختگی درباره روسیه که عمدتا ساخته ذهن دموکرات ها و هیلاری کلینتون فریبکار بود و برای آن هزینه می پرداختند امریکا در نقطه ضعف قرار گرفت که من توانستم بر آن غلبه کنم.

طرفداری ترامپ از پوتین در حاشیه نشست هلسینکی در سال ۲۰۱۸ در مقابل ادعای جامعه اطلاعاتی امریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا شدیدترین انتقادها را از سوی هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ برانگیخت.

دونالد ترامپ همچنان تاکید دارد، که روسیه دخالتی در این انتخابات نداشته است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به دلیل روابطش با پوتین حتی از سوی جمهوریخواهان نیز مورد انتقاد قرار گرفت. وی از همان ابتدای پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها از صفت «خواب آلود» برای بایدن استفاده کرد.

یادآوری می کنیم، که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهور امریکا و روسیه نوشت؛ برای نخستین بار چهارشنبه این هفته ۱۶ جون (۲۶ جوزا) در ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس دیدارمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала