کاپیسا؛ جوانان فوتبالیست در چنگ طالبان

© Sputnik / FIROOZ MASHOOFکاپیسا؛ جوانان فوتبالیست در چنگ طالبان
کاپیسا؛ جوانان فوتبالیست در چنگ طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
چهار تن از فوتبالیستان ربوده شده در ولایت کاپیسا در مرکز افغانستان هنوز هم در چنگ طالبان اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، جنگ‌جویان طالب در اواخر هفتۀ گذشته ۱۶ فوتبالیست را که برای برگزاری رقابت‌های فوتبال از ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان به ولسوالی اله‌سای این ولایت می‌رفتند، ربودند.

غلام‌نقشبند صافی، ولسوال اله‌سای کاپیسا می‌گوید: «افراد طالبان این شمار جوانان را که از ۲۰ تا ۲۸ سال سن دارند، از ساحۀ درۀ «اسکین» این ولسوالی ربوده و بعد آنان را به درۀ «شپی» انتقال داده‌اند».

آقای صافی گفته است که این جوانان بدون هماهنگی از لغمان به کاپیسا می‌رفتند. وی تأکید می‌کند: «افراد طالبان در تازه‌ترین مورد و در صحبت با عالمان دین و متنفذان محلی اطمینان داده‌اند که پس از انجام تحقیقات دربارۀ ۴ جوان باقی‌مانده، آنان را نیز رها خواهند کرد. ۱۲ تن از جملۀ ۱۶ فرد ربوده‌‌شده با میانجی‌گری متنفذان محلی رها شده‌اند».

۶ روز از ربوده‌شدن این افراد از سوی طالبان، می‌گذرد. شورای ولایتی کاپیسا از وقوع این روی‌داد اظهار بی‌خبری می‌کند. محمدحسین سنجنی، رئیس شورای ولایتی کاپیسا می‌گوید که از ربوده‌شدن ۱۶ فوتبالیست در این ولایت اطلاعی ندارد. مسئولان امنیتی کاپیسا نیز حاضر به پاسخ‌گویی در این باره نیستند. طالبان نیز تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала