چین به خانواده ها اجازه تولد فرزند سوم را می دهد

CC0 / Pixabay / چین به خانواده ها اجازه تولد فرزند سوم را می دهد
 چین به خانواده ها اجازه تولد فرزند سوم را می دهد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین می گوید که تولد فرزند سوم در چین، به حل مشکل پیری جمعیت کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه جلسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، تضعیف بیشتر سیاست کنترل تولد در کشور، از جمله اجازه دادن به زوج ها برای داشتن فرزند سوم، به حل مشکل پیری جمعیت کمک می کند.

در جنوب چین نوزاد با 31 انگشت به دنیا آمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2016
در جنوب چین نوزاد با 31 انگشت به دنیا آمد

در این مصوبه با اشاره به اینکه رفع مشکل پیری جمعیت نیازمند گام های اساسی می باشد، آمده است: با اصلاح سیاست های تولد، زوجینی که مایل به داشتن سه فرزند هستند مورد اقدامات حمایتی قرار می گیرند. این مصوبه ساختار جمعیت چین را بهبود می بخشد.

دیگر اقدامات پیشنهاد شده از سوی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برای مبارزه با پیری جمعیت، به تعویق انداختن سن بازنشستگی، ارایه برنامه های آموزشی ازدواج و ارزش های خانوادگی در جوانان است.

در این بیانیه آمده است: اصلاحاتی نیز در خدمات مراقبت از کودک، مرخصی زایمان و بیمه تولد کودک انجام خواهد شد.

سرشماری 2020 چین کمترین رشد جمعیت در دهه های گذشته را نشان می دهد. طبق سرشماری عمومی انجام شده در پایان سال گذشته، جمعیت چین در سال 2020 از 1.4 میلیارد نفر سال قبل به 1.412 میلیارد نفر افزایش یافت.

چین سیاست بحث برانگیز تک فرزندی را در اواخر دهه 1970 مطرح کرد اما در سال 2016 محدودیت ها را کاهش داد، به طوری که به همه زوجین اجازه می داد صاحب دو فرزند شوند، زیرا سعی داشت هرچه سریعتر در جمعیت کشور تعادل برقرار کند اما این تغییر نتوانست عامل فرزندآوری گردد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала