ماکارونی شب مانده بی‌خطر است یا خطر دارد؟

© Depositphotos.com / Lavoviewماکارونی شب مانده بی‌خطر است یا خطر دارد؟
ماکارونی شب مانده بی‌خطر است یا خطر دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
دکتر علوم طبی و متخصص تغذیه درباره این که کدام نوع ماکارونی‌ها مفید هستند، توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، «ماریات موخینا» دکتر علوم طبی و متخصص تغذیه می‌گوید، اگر فرد دچار اختلالات متابولیکی یا چاقی نیست، می‌تواند در رژیم غذایی خود ماکارونی را بگنجاند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن

وی گفت: اگر فردی چاقی یا اختلالات متابولیکی نداشته باشد، توصیه می‌شود ماکارونی را در رژیم غذایی خود بگنجاند. اما بهتر است ماکارونی از نوع گندم نرم را فقط در نیمه اول روز بخورید تا وقت برای مصرف انرژی جذب شده، باقی بماند. اما برعکس، محصولاتی که از گندم دوروم تهیه می‌شوند، حتی نیاز است و می‌توانید از آنها عصرها استفاده نمانید. آنها به خوابیدن کمک می‌کنند.

این متخصص نغذیه توصیه می‌کند که همیشه فقط ماکارونی تازه بخورید، نه ماکارونی شب مانده که دوباره گرم می‌شود و از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: ماکارونی باید تازه خورده شود، زیرا اگر آن را گرم کنید، به‌خصوص در مایکروویو، نشاسته، مهمترین کربوهیدرات موجود در آرد، تغییر می‌کند و دشوار هضم می‌شود. در نتیجه گرم کردن مکرر، الکترون‌ها از آن جدا می‌شوند و ماکارونی از قبل حاوی رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌ها موادی هستند که باعث جهش در سلول‌ها می‌شوند و مضر هستند. بنابراین، برای از بین بردن و خنثی کردن اثرات مضر آنها از بدن «کوه» های آنتی اکسیدان لازم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала