اطلاعات محرم تسلیحات هسته‌ای آمریکا به بیرون درز کرد

© Flickr / Andrew Hartاطلاعات تسلیحات هسته‌ای آمریکا فاش شد
اطلاعات تسلیحات هسته‌ای آمریکا فاش شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
اطلاعات محرمانه مربوط به سلاح های هسته ای ایالات متحده از طریق برنامه های مکاتب به طور تصادفی در فضای آنلاین فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bellingcat داده های محرمانه موجود در انبارهای هسته ای ایالات متحده از طریق برنامه های آموزشی که ارتش ایالات متحده در آنها اطلاعات را ذخیره می کرد، به گونه تصادفی در شبکه های اینترنت درز کرد.

علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2020
پنتاگون: قصد استقرار تسلیحات هسته‌ای در اروپا را نداریم

سربازان آمریکایی مستقر در انبارهای تسلیحات هسته‌ای این کشور در اروپا از اپلیکیشن های برای حفظ و به یادآوردن پروتکل‌های امنیتی پیچیده و طولانی استفاده کرده‌اند. در نتیجه اطلاعات محرمانه به طور تصادفی در فضای آنلاین فاش شده است.

طبق این گزارش پرسنل نظامی اپ هایی مانند Quizlet، Chegg Prepو Cram را برای حفظ کردن کدها، اصطلاحات و حتی وضعیت انبارهای هسته‌ای به کار برده‌اند.

فوئک پوستما نویسنده این گزارش توضیح می‌دهد محققان با جستجوی اصطلاحات خاص مربوط به مقرهای هسته‌ای توانستند فلش کارت‌های متعلق به سربازان آمریکایی را ردیابی کنند.

طبق اطلاعات موجود قدمت برخی از این فلش کارت‌ها به سال 2013 می‌رسد و جدیدترین موارد ردیابی شده نیز به آپریل 2021میلادی تعلق دارند.

آخرین اطلاعات فاش شده حتی مشخص می‌کند که چه تعداد سلاح هسته‌ای در چه موقعیت‌هایی وجود دارند و حتی نشان می‌دهد که محفظه‌های هسته‌ای سلاح‌ها آماده هستند یا خیر.

البته هنوز مشخص نیست چرا سربازان از اپ های آموزشی برای یادآوری اطلاعات محرمانه استفاده کرده‌اند. پوستما چند هفته قبل از انتشار این گزارش با مقامات وزارت دفاع، ناتو و اروپا تماس گرفت و فلش کارت‌های حاوی اطلاعات حساس حذف شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала