دادگاه عالی: معین اسبق وزارت شهرسازی و پنج تن دیگر به زندان محکوم شدند

© Photo / ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان دادگاه عالی: معین اسبق وزارت شهرسازی و پنج تن دیگر به زندان محکوم شدند
دادگاه عالی: معین اسبق وزارت شهرسازی و پنج تن دیگر به زندان محکوم شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
خاطره سادات، معین اسبق مالی و اداری وزارت شهرسازی و پنج نفر دیگر به اتهام اختلاس و تزویر به زندان محکوم به مجازات شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در جلسه‌ی علنی قضایی روز گذشته خاطره سادات، معین اسبق مالی و اداری وزارت شهرسازی و پنج نفر دیگر را به اتهام اختلاس و تزویر به زندان محکوم به مجازات کرده است.

پرونده اختلاس ۹ کارمند بندر ولایت فراه به دادگاه عالی فرستاده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2019
پرونده اختلاس ۹ کارمند بندر ولایت فراه به دادگاه عالی فرستاده شد

به گفته این دادگاه، خاطره سادات مجموعاً به مدت ( چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ محمد ناصر مجموعاً به مدت (چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ ذبیح الله مجموعاً به مدت ( چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ فخرالدین مجموعاً به مدت( سه سال و شش ماه) حبس تنفیذی ٬ حفیظ الله مجموعاً به مدت (سه سال شش ماه) حبس تنفیذی و عظیم الدین به مدت (یک سال و دو ماه) حبس تنفیذی محکوم به مجازات گردیدند.
در ادامه این خبرنامه آمده است ک محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات و حفیظ‌الله به رد مبلغ شش میلیون و ۲۹۶ هزار و ۸۸۰ افغانی در قضیه‌ی تزویر حواله شماره ۱۰۱ محکوم به مجازات شده‌اند.
دادگاه عالی (استره محکمه) افزوده است که در یک قضیه دیگر، محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات، حفیظ‌الله و فخرالدین به رد مبلغ هفت میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۹۴ افغانی بابت تزویر حواله شماره ۱۲۳ و رد مبلغ شش میلیون و ۷۹ هزار و ۶۹۴ افغانی بابت تزویر حواله شماره ۲۶۰ محکوم به مجازات شده‌اند.
همچنین، جلسه‌ی قضایی دادگاه ابتداییه رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در قضیه‌ی تزویر حواله شماره ۴۰۴، محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات، فخرالدین و عظیم‌الدین را به رد مبلغ هشت میلیون و ۹۸۷ هزار و ۴۴۰ افغانی طور علی‌السویه محکوم به مجازات کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала