حمایت ایران از حق دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت ایران از حق دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح
 حمایت ایران از حق دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
معین سیاسی و سرپرست وزارت امورخارجهٔ کشور،در دیدار با دستیار و مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران، بر تداوم حمایت این کشور از روند گفتگوهای صلح، افغانستان با امن و ثبات و حفظ دستاوردهای دو دههٔ گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، میرویس ناب معین سیاسی وسزپزست وزارت امور خارجه کشور ضمن ابراز خوش آمدید به سید رسول موسوی،دستیار و مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران، پیرامون آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و روند مذاکرات صلح کشور صحبت نموده و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از موقف بر حق دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح وتلاش‌های آن‌کشور در ایجاد اجماع منطقه‌یی برای حمایت از این روند را مهم و ارزنده خواند.

پروسه صلح، محور گفتگوی رؤسای جمهور افغانستان و ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
پروسه صلح، محور گفتگوی رؤسای جمهور افغانستان و ایران

موسوی  نیز در  ادامه با تشریح اهداف سفرش به افغانستان، روابط میان افغانستان و ایران را تاریخی و قابل اعتماد دانسته، بر تداوم حمایت ایران از روند گفتگوهای صلح، افغانستان با امن و ثبات و حفظ دستاوردهای دو دههٔ پسین تأکید کرد.

دو طرف همچنان در مورد اهمیت امضای سند جامع همکاری‌ها میان افغانستان و ایران، تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های صحی، آموزشی، سرحدی و قونسلی میان دو کشور و نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала