حمله تهاجمی طالبان به معدن لاجورد بدخشان ناکام شد

© @https://twitter.comحمله ناکام طالبان بر معدن لاجورد در بدخشان
حمله ناکام طالبان بر معدن لاجورد در بدخشان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که حملات تهاجمی گروه طالبان برای تصرف معدن لاجورد در ولسوالی «کران و منجان» این ولایت عقب زده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان با تأیید این خبربه رسانه ها گفته است که این حمله‌ی طالبان بامداد امروز (شنبه، هشتم جوزا) با حمایت جنگ‌جویان خارجی انجام شده است.

آقای نظری همچنین گفته است که حمله‌ی طالبان بر معدن لاجورد توسط نیروهای امنیتی و دفاعی و با همکاری نیروهای خیزش مردمی عقب زده شده است.

او ادعا کرده است که در جریان درگیری‌ها میان دو طرف، به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات وارد شده است. او اما آماری از تلفات طالبان ارائه نکرده است.

نظری در عین حال افزوده است که به نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان این درگیری‌ها، آسیبی نرسیده است.

سخن‌گوی والی بدخشان علاوه کرده است که در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته است. به‌گفته‌ی نظری، استخراج خودسر و غیرقانونی معدن لاجورد در ولسوالی «کران و منجان» نیز هم‌اکنون متوقف است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

طالبان پیش از این نیز چندین بار بر معدن لاجورد در ولسوالی «کران و منجان» ولایت بدخشان حمله کرده بودند. در ماه جوزای 1398 خورشیدی این گروه کنترل این معدن را به‌دست گرفت.

معدن لاجورد «کران و منجان» تنها معدن لاجورد در ولایت بدخشان است که پیش از این به‌صورت غیرقانونی و سنتی از سوی شماری از زورمندان محلی استخراج می‌شد، اما کار استخراج آن حدود چهار سال پیش ممنوع شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала