کشف یک پایگاه نظامی مرموز در مسیر اصلی انتقال نفت

© AP Photo / Wael QubadyFighters against Shiite rebels known as Houthis gather in the strait of Bab al-Mandab, west of the southern port city of Aden.
Fighters against Shiite rebels known as Houthis gather in the strait of Bab al-Mandab, west of the southern port city of Aden. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
یک پایگاه نظامی مرموز در جزیره مایون در تنگه باب المندب که مسیر اصلی انتقال نفت می‌باشد کشف شده است

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری آسوشیتد پرس، با دست یافتن به تصاویری ماهواره‌ای گزارش داد که پایگاهی هوایی در جزیره یمنی «میون» در تنگه باب المندب در حال ساخته شدن است.

این پایگاه مرموز در یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای دریایی مهم جهان برای حمل‌ونقل انرژی و کالاهای تجاری در جزیره یمنی میون در حال ساخته شدن است.

مقامات یمن در این خصوص گفتند که امارات در پشت تلاش‌های جدید برای ساخت این پایگاه قرار دارد. به‌رغم آنکه این کشور، سال 2019، اعلام کرد نیروهای خود را از نیروهای مستقر در یمن ائتلاف سعودی خارج کرده است.

طبق گزارش مذکور، «جرمی بنی» سردبیر بخش خاورمیانه شرکت اطلاعاتی «جینز» که سال روند ساخت و ساز‌های جزیره میون را دنبال کرده، در این رابطه گفت: «به نظر می‌رسد که این یک هدف راهبردی طولانی‌مدت به منظور زمینه‌سازی برای حضور تقریبا دائم است. این مسئله شاید صرفا مربوط به جنگ یمن نباشد و شما باید وضعیت بارگیری‌ها را نگاه کنید که تا حدی در آنجا یک امر اساسی به شمار می‌رود».

تصاویری که خبرگزاری آسوشیتدپرس از شرکت فضایی «پلانت لبز» دریافت کرده کامیون‌هایی را در حال تخلیه بار و همچنین زمینه‌سازی برای ساخت یک باند فرود در جزیره میون نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این باند فروند می‌تواند هواپیما های تهاجمی، و هواپیماهای کشف و حمل بار را در خود جای دهد.

در گزارش مذکور اشاره شده که در اواخر سال 2016 نیز تلاش‌هایی بدین منظور آغاز شد؛ اما بعدها از این کار دست کشیده شد. در آن زمان کارگران در تلاش برای ساخت باندفرودی  به طول بیش از سه کیلومتر بودند که اجازه فرود سنگین‌ترین بمب‌افکن‌ها را می‌داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала