ژنرال فرانسوی روسیه را "رقیب تهاجمی" نامید

© AFP 2023 / Joel Sagetژنرال فرانسوی روسیه را "رقیب تهاجمی" نامید
ژنرال فرانسوی روسیه را رقیب تهاجمی نامید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
رئیس ستاد کل ارتش فرانسه روسیه و چین را رقبای تهاجمی برای سایر کشورها دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال فرانسوا لکوینتر رئیس ستاد کل ارتش فرانسه در اظهاراتی بیان کرد که روسیه و چین در حال تبدیل شدن به رقبای تهاجمی برای سایر کشورها در فضا و زیر آب هستند.

تحریم‌های مسکو علیه مقامات اتحادیه اروپا؛ احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
تحریم‌های مسکو علیه مقامات اتحادیه اروپا؛ احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه فرانسه

رئیس ستاد ارتش فرانسه در مصاحبه با روزنامه Le Figaro اظهار داشت: "روسیه ، مانند چین ، در حال تبدیل شدن به یک رقیب بسیار تهاجمی در زیر آب و فضای بیرونی است. ما باید ابزارهای دستیابی به توافق را پیدا کنیم، اما امروز ما در مرحله رد این مقررات قرار داریم و چنین تقابلی خطرناک است".

لکوینتر اظهار داشت که غرب باید به ترس کشورهای اروپای شرقی در مورد تسلیحات گسترده ارتش روسیه توجه کند. وی خاطرنشان کرد که روسیه با تقویت در فضای سایبری به دنبال "تضعیف مدل دموکراتیک موجود در اروپا" است.

پیش از این ، در تاریخ 1 ماه مه ژنرال نیروی هوایی "جان ریموند" فرماند نیروهای فضایی آمریکا اعلام کرد که در روسیه و چین تسلیحات نظامی در حال ساخت است که قادر هستند ماهواره‌های ایالات متحده را نابود کرده یا آنها را از کار بیاندازند. به گفته وی، برای بازدارندگی دشمنان آمریکا ضروری اس که با آنها از موضع قدرت برخورد کرد.

پیش از این، در گزارشی در باره ارزیابی از ارتش آمریکا، نسبت به کاهش آمادگی رزمی و دفاعی نیروهای مسلح این کشور طی 20 سال گذشته، در شرایط افزایش توان بالقوه نظامی روسیه و چین ابراز نگرانی شده بود.

دیوان محاسبات ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور به دلیل مشارکت در چند درگیری منطقه طی سال های سال گذشته کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала