اختلاف نظر در ترکیب شورای عالی دولت افغانستان

© Photo / M.Naderiاختلاف نظر در ترکیب شورای عالی دولت افغانستان
اختلاف نظر در ترکیب شورای عالی دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
قرار است شورای عالی دولت به زودی کارش را آغاز کند و برای چگونگی مدیریت اوضاع افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان به رئیس‌جمهور کمک کند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که تناسیب قومی و مذهبی در ترکیب شورای عالی دولت درنظر گرفته نشده‌است.

 ارگ: ترکیب اعضای شورای عالی دولت به ‌زودی اعلام می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
ارگ: ترکیب اعضای شورای عالی دولت به ‌زودی اعلام می شود

به‌گفتۀ فرهمند، برخی از سیاست‌گران در این باره با حکومت اختلاف دارند که باید حل شوند.

او افزود: «دو اختلاف بزرگ دربارۀ شورای عالی دولت برای آغاز به‌کار این شورای دیده می‌شود. اختلاف اول در مورد صلاحیت‌‎ها و تصمیم‌گیری شورای عالی دولت که قرار است آغاز به کار کند. اختلاف دوم نیز دربارۀ ترکیب و تعداد اعضای شورای عالی دولت می باشد".

براساس اطلاعات رسیده، در این فهرست نام‌های رییس‌جمهور غنی، امرالله صالح، سرور دانش، عبدالله عبدالله، حامد کرزی، عبدرب الرسول سیاف، گلبدین حکمتیار، کریم خلیلی، محمد محقق، عبدالرشید دوستم، صلاح‌الدین ربانی، عطامحمد نور، میررحمان رحمانی، فضل هادی مسلمیار، فاطمه گیلانی، حسینه صافی، فوزیه کوفی و حبیبه سرابی به چشم می‌خورند.

اظهار نظر درباره ایجاد شورای عالی دولت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
اظهار نظر درباره ایجاد شورای عالی دولت

 عبدل لطیف پدرام، رهبر حزب کنگرۀ ملی امروز یک‌شنبه در یک نشست خبری، گفت تمامی سیاست‌گرانی که قرار است در ترکیب اعضای شورای عالی دولت کار کنند، مسؤول تمامی نابسامانی‌های کنونی در افغانستان استند: «شورای عالی دولت افرادش را نگاه کنید! آدم‌های هستند که در بخش عظیمی از مسایل افغانستان دست دارند. به خیلی از مسایل متهم اند. از مسایل سوء استفاده، ارتشاء، فساد، اختلاس، قاچاق مواد مخدر و غیره استبداد و غیره در خیلی از مسایل افغانستان دست داشتند.»

طارق فرهادی، مشاور پیشین ریاست‌جمهوری نیز افزود: «از 18 نفر 15نفرش یا معاش می‌گیرد از ارگ یا این است که جیره می‌گیرد از ارگ و امنیتش تأمین می‌شود از ارگ و در حقیقت جیره خوار اند.»

منابع می‌گویند که قرار است شورای عالی دولت به زودی کارش را آغاز کند و برای چگونگی مدیریت اوضاع افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان به رییس‌جمهور کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала