Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش نثاراحمد بهاوی به عدم حضور تکواندوکاران کشور در المپیک: دلم به حال تکواندوی افغانستان می‌سوزد

© Photo / Stringerنثار احمد بهاوی
نثار احمد بهاوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
نثاراحمد بهاوی یکی از ستاره‌های درخشان تکواندوی افغانستان، به موضوع حذف ورزشکاران افغانستان از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، واکنش نشان داد و مدیران ارشد فدراسیون تکواند را بی‌کفایت خواند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیراً تیم ملی تکواندوکاران افغانستان از حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو باز ماندند و به این ترتیب، پُر افتخارترین و تنها رشته ورزشی که توان کسب مدال در رقابت‌های المپیک را داشت، در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.

رامش حسینی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2019
ورزش
از نانوایی تا المپیک، مستند تکواندو کار ملی پوش افغانستان برای حضور در المپیک

این موضوع با واکنش‌های بسیار تندی به همراه بود و بسیاری از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش، از کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو شدیداً انتقاد کردند.

در تازه‌ترین مورد، نثار احمد بهاوی، نائب قهرمان تکواندوی جهان در سال 2007، و یکی از پُرافتخارترین ستاره‌های این رشته که سابقه حضور در دو دوره از رقابت‌های المپیک را در کار نامه دارد، به این موضوع واکنش نشان داد و مدیران ارشد اداره ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواند را بی‌کفایت خواند.

بهاوی در فیس‌بوکش چنین نوشت:" دلم به حال #تکواندوی افغانستان می‌سوزد، چهار سال تلاش ورزشکار برای هیچ! تیم ملی تکواندوی افغانستان یک زمانی مدعیان اصلی سکوی قهرمانی در رویدادهای بزرگ ورزشی در جهان به حساب می‌آمدند که حتی جایگاه هفتم جهان را بدست آورده بودند ولی بدبختانه اکنون اوج بی‌کفایتی مسوولان فدراسیون تکواندوی کشور باعث گردیده که افغانستان در المپیک جهانی توکیو نتواند هیچ نماینده‌ای از آدرس تکواندو به آنجا بفرستند. ملی‌پوشان افغان با درآمد خیلی ناچیز سال‌ها عرق ریختند، زحمت کشیدند و با وجود ده‌ها نوع مشکلات امنیتی و اقتصادی به مسابقات المپیک جهانی آمادگی گرفتند اما فقط بی‌مسوولیتی و بی‌برنامه‌گی فدراسیون تکواندوی ما کافی‌ بود که تمام زحمات و رویاهای ورزشکاران نقش بر آب گردد. تصور کنید چقدر دردآور و دشوار است که یک ورزشکار با این همه چالش‌ها از جمله نبود امکانات و با یک هزار افغانی معاش، چهار سال پی‌درپی به اشتراک در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و مسابقات جهانی آمادگی می‌گیرند ولی با مدیریت نادرست مسوولان فدراسیون تکواندو همه‌ی این عرق‌ریزی‌ها، شب‌بیداری‌ها و تلاش‌های خسته‌گی ناپذیر ورزشکاران ما تباه و بربامی‌شود. تکواندوی افغانستان، به اندازه امروز در هیچ برهه‌ای از تاریخ بدون دستاورد و کم فعالیت نبوده است. گفته می‌شود اسامی ملی‌پوشان تکواندوی افغانستان به دلیل مثبت بودن تست کرونا از اشتراک در بازی‌های المپیک توکیو خط زده شد. بدون شک ورزش تنها وسیله ایجاد همدلی، وحدت و خوشی بین مردم افغانستان بوده است ولی دلم به حال ورزشکاری می‌گرید که تمام آرزوهایش با اندک بی‌توجه‌ای مسوولان سوزانده می‌شود. با این‌همه پاسخ‌گوی این همه بی‌کفایتی و مدیریت نادرست تکواندو چه کسی است؟ هرچند بارها تاکید کردیم اگر حکومت افغانستان نگاه ویژه‌ای به ورزش و ورزشکاران داشته باشند، نه تنها اینکه در سرتاسر کشور حمایت بیش از دو میلیون ورزشکار را بدست خواهند آورد بلکه قهرمانی‌های متعدد آنان باعث می‌گردد که همدلی، اتفاق، هم‌بستگی و وحدت بیشتر بین مردم راه پیدا کند. قطعا مدیریت درست، شفاف و سالم در این منظر می‌تواند حکومت را به این هدف ارزشمند نزدیک نماید.  به امید روزهای خوب دوباره تکواندوی افغانستان."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала