عبدالله در گفت و گو با واشنگتن پست: طالبان توانایی تصرف افغانستان از راه نظامی را ندارد

© https://twitter.com/Drabdullahعبدالله در گفت و گو با واشنگتن پست: طالبان توانایی تصرف افغانستان از راه نظامی را ندارد
عبدالله در گفت و گو با واشنگتن پست: طالبان توانایی تصرف افغانستان از راه نظامی را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت، که طالبان قادر به تصرف افغانستان از طریق نظامی نیست و تأکید این گروه بر راه‌حل نظامی تنها به ادامه‌ جنگ منجر می‌شود.

 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عبدالله: صلح در افغانستان به معنای تطبیق برنامه‌‌های بزرگ منطقه‌ای است
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در  گفتگو با روزنامه واشنگتن‌پُست گفته است، که طالبان قادر به تصرف افغانستان از طریق نظامی نیست  و تأکید این گروه بر راه‌حل نظامی تنها به ادامه‌ی جنگ منجر خواهد شد.

عبدالله در این مصاحبه همچنین گفته است، که امیدوار است راه‌حل نظامی سناریوی طالبان نباشد. وی افزوده است، که ممکن است گروه‌هایی در میان طالبان وجود داشته باشند که تصور کنند از راه نظامی پیروز می‌شوند.

به‌گفته‌ عبدالله، هرچند طالبان به‌صورت رسمی این اظهارات را مطرح نکرده، اما «این نگرش آنهاست. آنها به تعهد خود در مورد کاهش خشونت و یا قطع ارتباط با القاعده عمل نکرده‌اند».

با این حال، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان بر ادامه‌ی گفت‌وگوها تأکید کرده و گفته است که گروه طالبان تا کنون در مذاکرات صلح جدی نبوده است.

طبق اظهارات وی، جامعه جهانی از جمله آمریکا و دیگر کشورها در تلاشند تا راه‌هایی برای حمایت از مذاکرات صلح افغانستان پیدا کنند.

عبدالله گفته است، که او به توانایی نیروهای افغانستانی برای حفاظت از مردم و کشورشان اطمینان دارد، اما پشتیبانی‌ها از این نیروها باید ادامه یابد.

این سیاستمدار افغان تصریح کرد: آمریکا و برخی کشورهای عضو ناتو بر ادامه‌ی پشتیبانی از نیروهای افغانستان متعهد هستند.

وی وحدت میان رهبران افغانستان را بر روحیه‌ی نیروهای افغانستانی که همه روزه در خط مقدم نبرد حضور دارند، تأثیرگذار خوانده است.

عبدالله این اظهارات را درحالی مطرح کرده است، که پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستان، خشونت‌ها و حملات طالبان در بخش‌های مختلف کشور نیز افزایش یافته است. روند خروج نظامیان خارجی از اول ماه می آغاز شده و قرار است تا ۱۱ سپتامبر کامل شود.

بر پایه گزارش‌ها، امروز ولسوالی جلریز به دست جنگجویان گروه طالبان افتاده و بیش از سی سرباز دولتی به این گروه تسلیم شده اند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала