درگیری در میدان‌وردک: چهار پوسته و دره سنگلاخ ولسوالی جلریز به دست طالبان سقوط کرد

© رخنامه وزارت دفاعمیدان وردک
میدان وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
منابع محلی در میدان وردک می‌گویند که در نتیجه حمله جنگویان طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی جلریز این ولایت، سه پاسگاه سقوط کرده و 8 تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مهدی راسخ؛ نماینده مردم میدان وردک در مجلس نمایندگان در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشته است که شب گذشته بر اثر حمله جنجگویان طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در جلریز 4 پوسته سقوط کرده و دره سنگلاخ هم در کنترل طالبان قرار گرفته است.

به گفته راسخ، دره سنگلاخ به صورت کامل به دست طالبان افتاده است و طالبان تلاشی خانه‌ها را آغاز کرده‌اند.

یورش بر موتر رئیس امنیت ملی میدان وردک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
یورش بر موتر رئیس امنیت ملی میدان وردک 

راسخ می‌گوید، در پوسته‌هایی که به دست طالبان سقوط کرده‌ است، نیروهای پولیس مستقر بودند و تاکنون از شمار تلفات آن‌ها گزارشی در دست نیست.

به گفته او، طالبان با تجمع در اطراف ولسوالی جلریز از نیروهای امینتی خواسته‌اند که تسلیم شوند و برنامه این گروه سقوط ولسوالی جلریز است.

این عضو مجلس نماینده‌گان افزود که موضوع تجمع گروه طالبان که «محسوس و گسترده» بود با نهادهای امنیتی در میان گذاشته شده بود، اما اقدامی نشده است.

به گفته او، حتا نیروهایی که در بهسود مستقر بودند نیز اقدامی نکرده‌اند و اگر نیروهای کمکی فرستاده نشوند، ولسوالی جلریز سقوط خواهد کرد.

مهدی راسخ می‌گوید که اطلاعاتی وجود دارد که طالبان پس از تصرف ولسوالی جلریز به ولسوالی‌های بهسود حمله خواهند کرد.

به گفته راسخ، در حال حاضر نیز طالبان در ساحات نوارمرزی بهسود آزادانه گشت‌وگذار می‌کنند.

ولسوالی جلریز که در مسیر شاهراه کابل – بامیان واقع شده است، از ساحات ناامن به شمار می‌رود. چندی پیش که عملیات نیروهای امنیتی برای پاک‌سازی این ولسوالی آغاز شد، اما دست‌آوردی چندانی نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала