تلاش تازه‌ آمریکا برای بزرگنمایی داعش در افغانستان

© Photo / U.S. Embassy Kabulross wilson
ross wilson - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
درحالی که دولت افغانستان گروه تروریستی داعش را تهدیدی استراتژیک نمی‌داند اما سفارت آمریکا در کابل همزمان با خروج نظامیانش دور تازه بزرگنمایی داعش را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل با مسئول دانستن گروه تروریستی داعش در حمله به دبیرستان سیدالشهدا در منطقه شیعه‌نشین کابل، داعش را یک «نیروی قوی» دانست.

خلیلزاد: حمله برچی کار داعش است؛ صالح رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
خلیلزاد: حمله برچی کار داعش است؛ صالح رد کرد

ویلسون به «خبرگزاری فرانسه» گفت: داعش در اینجا یک نیروی قدرتمند باقی مانده است؛ این یکی از دلایل بسیاری است که ما همچنان به ارائه کمک‌های امنیتی و ضدتروریستی به مقامات افغانستان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: به‌وضوح به‌نظر می‌رسد که انفجار در مدرسه و بمب‌گذاری در مسجد که چند روز بعد رخ داد، کار داعش باشد.

کاردار سفارت آمریکا همچنین ادامه داد که اعضای باقیمانده القاعده نیز همچنان به فعالیت در افغانستان ادامه می‌دهند.

ویلسون اظهار داشت که طالبان در ماه‌های اخیر حملات «قابل‌توجهی» را علیه نیروهای دولتی و غیرنظامیان انجام داده است و خشونت‌ها توسط این گروه همزمان با جریان مذاکرات صلح را «غیرقابل توجیه» دانست.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: ما از رفتار طالبان و ادامه بالا و غیرقابل توجیه سطح خشونت‌ها علیه افغان‌ها بسیار ناامید شده‌ایم، هیچ دلیلی برای این خشونت‌ها وجود ندارد خصوصاً اگر درگیر روند سیاسی هستید.

«پاکستان آبزرور» چندی قبل به‌نقل از اعضای طالبان نوشت که آمریکا تروریست‌های داعش را به خاک افغانستان منتقل کرده است و به این تروریست‌ها برای فرار از محاصره طالبان کمک می‌کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در آستانه خروج نیروهای خارجی نیز گفته بود که احتمال احیای مجدد این گروه تروریستی توسط غربی‌ها برای توجیه تداوم حضور دور از انتظار نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала