شرایط حماس برای برقراری آتش بس با اسرائیل

© AP Photo / Hatem Moussaشرایط حماس برای برقراری آتش بس با اسرائیل
شرایط حماس برای برقراری آتش بس با اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
جنبش فلسطینی حماس به میانجی ها در مذاکرات با اسرائیل گفته است که آتش بس لازمه اصلی تشدید درگیری ها در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، روز شنبه (15می)  در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی TRT عربی، شرایط برای برقراری آتنش بس با اسرائیل را نام برد.

مشعل گفت: «خروج اسرائیلی ها از مسجد الاقصی و اجازه نماز و عبادات آزادانه مسلمانان در داخل این مکان مقدس، توقف جنایت آواره کردن اهالی الشیخ جراح، آزادی همه بازداشت شدگان در جریان درگیری‌های اخیر و توقف تجاوزات علیه غزه، شروط حماس برای پایان درگیری‌هاست».

اسرائیل به نیروهای دریایی حماس حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
اسرائیل به نیروهای دریایی حماس حمله کرد + ویدیو

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که به میانجی‌گران گفته که «گروه‌های مقاومت به هیج وجه قبل از پذیرش شرایط از سوی اسرائیل ، حملات خود را متوقف نخواهند کرد».

وی افزود ترکیه ، قطر و مصر برای تنش زدایی در منطقه تلاش و جلوگیری از حملات اسرائیل در نوار غزه و اورشلیم تلاش های شان را ادامه می‌دهند.

تنش در مرز غزه با فلسطین طی روز های اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یکسو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل از سوی دیگر همراه بوده است.

ارتش اسرائیل در ادامه حملات سنگین هوایی خود ده‌ها هدف در باریکه غزه را بمباران کرد. از سویی گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز ده‌ها شهر و شهرک اسرائیلی را در این روز هدف راکت‌های خود قرار دادند.

اوایل روز شنبه مشخص شد که طی چهار روز گذشته در نوار غزه در نتیجه گلوله باران اسرائیل حداقل 34 کودک کشته شده است. در اسرائیل نیز، دو کودک قربانی درگیری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها شدند.

همزمان با تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش بس نتیجه نداشته است.

در همین زمینه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پایان فوری درگیری‌ درغزه و اسرائیل شد.

دبیر کل سازمان ملل در آغاز پنجمین روز حملات، هشدار داد، درگیری‌ها تنها منجر به افزایش افراط گرایی و رادیکالیسم در کل منطقه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала