طالبان: به دنبال انحصار قدرت نیستیم

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار داشت که آنها به دنبال انحصار قدرت نیستند اما تحریم‌های شورای امنیت علیه طالبان مانعی بر سر مذاکرات است.

به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در کنفرانس ویدئویی با نمایندگان و سفیران آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، ناروی، فرانسه، ایتالیا و سازمان ملل گفت که این گروه از ابتدا خواستار حل مشکلات افغانستان از طریق گفت‌وگو بوده است.

خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
خلیل‌زاد: اگر طالبان صلح نکنند، آمریکا برای حفظ جمهوری کنار افغان‌ها می‌ایستد

وی تحریم‌های شورای امنیت بر سران طالبان را نیز مانعی بر سر راه مذاکرات دانست و خواستار حذف اسامی رهبران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل شد.

استانکزی همچنین تاکید کرد که تمام تعهدات توافقنامه قطر، بویژه آزادی زندانیان طالبان، باید عملی شود تا در روند صلح اعتمادسازی صورت گیرد.

معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر افزود که این گروه خواستار انحصار قدرت نیست و می‌خواهد از طریق مذاکرات صلح یک نظام اسلامی قوی در افغانستان بوجود آید.

با این حال وی اظهارداشت که از لحاظ تاریخی، دولت‌های چند حزبی در افغانستان و جهان نتیجه خوب نداده و پس از این هم نتیجه نمی‌دهد.

معاون دفتر سیاسی طالبان با اشاره به حقوق زنان نیز گفت: به خواهران خود اطمینان می‌دهیم که ما همه حقوقی که اسلام و فرهنگ افغانی بعه آن‌ها داده را تضمین می‌کنیم.

استانکزی ادامه داد: امارت اسلامی متعهد است که خاک افغانستان را چنان مصون بدارد که از آن به همسایه‌ها و دیگر کشورها مشکلی ایجاد نشود و همین امید را ما از همسایه‌ها و جهان داریم، در نظام آینده افغانستان، همه افغان‌ها در چارچوب شریعت اسلامی و منافع ملی از حق آزادی بیان برخوردار می‌باشند.

طالبان همچنین تاکید کرد که این گروه امنیت همه دیپلمات‌های خارجی، خبرنگاران و کارمندان سازمان‌های حقوق بشری را تامین می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала