روسیه: حضور امریکا در سوریه غیرقانونی است

© AP Photo / Baderkhan Ahmadروسیه: حضور امریکا در سوریه غیرقانونی است
روسیه: حضور امریکا در سوریه غیرقانونی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به ادعای پنتاگون درباره نقض توافقات دوجانبه در سوریه، به امریکا یادآوری کرد که حضور نظامیان امریکایی در سوریه غیرقانونی است و آنها حق ندارند از روسیه در این رابطه انتقادی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در اوایل روز سه شنبه، پنتاگون روسیه را به نقض مکانیزم رفع درگیری و تنش در سوریه متهم کرد.

واکنش سوریه به حملات هوایی امریکا در خاک این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
سوریه حملات هوایی امریکا را محکوم کرد

در پیامی توییتری که صبح امروز (پنجشنبه، 6 می) در صفحه رسمی سفارت روسیه در واشنگتن منتشر شده، آمده است: «ما می‌خواهیم یکبار دیگر یادآوری کنیم که حضور نظامیان امریکایی در سوریه، در وهله نخست، غیرقانونی است. به همین دلیل، ایالات متحده هیچ حقی ندارد که از اقدامات قانونی نیروهای مسلح روسیه در این کشور که به دعوت دولت قانونی سوریه در آنجا حضور دارند، انتقاد کند».

جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تا کنون ادامه دارد. اواخر سال 2017 شکست گروه تروریستی «داعش» (ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد، اما در مناطقی از سوریه پاکسازی همچنان ادامه دارد. حل و فصل سیاسی مسائل سوریه، بازسازی این کشور و همچنین بازگرداندن پناهجویان از اولویت های اصلی کنونی به حساب می‌آیند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در ماه اکتوبر سال گذشته گفته بود که اگر امریکا و ترکیه پس از نابودی تروریست‌ها سوریه را ترک نکنند، سوری‌ها یک قیام مردمی را علیه آنها آغاز می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала