کمپ نظامی مایک‌ اِسپن به قول اردوی ۲۰۹ شاهین تسلیم داده شد

© Photo / facebook account of 209 Shaheen Corpsکمپ نظامی مایک‌ اِسپن به قول اردوی ۲۰۹ شاهین تسلیم داده شد
کمپ نظامی مایک‌ اِسپن به قول اردوی ۲۰۹ شاهین تسلیم داده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
به‌دنبال اعلام رسمی بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای ناتو امروز طی مراسمی یک پایگاه نظامی در شمال افغانستان را تخلیه و تحویل ارتش این کشور دادند.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی 209 شاهین با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که پس از چاشت امروز در حضور داشت جنرال "وردک" فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین با جمع از منسوبین قول اردو و از جانب نیروهای ناتو جنرال "مایر" قوماندانی ساحوی حمایت قاطع در زون شمال با جمع از نیروهای آلمانی، کمپ نظامی مایک‌ اِسپن به قول اردوی ۲۰۹ شاهین تسلیم داده شد.
آقای وردک، ضمن سپاسگزاری از جامعه جهانی و بخصوص آلمان در راستای کمک به مردم افغانستان و ظرفیت سازی منسوبین قوای مسلح کشور گفت: "نیروهای افغان با داشتن ظرفیت های مسلکی و قابلیت های بلند رزمی قادر است از جغرافیای کشور و مردم خود بگونه مستقل دفاع کند."
در همین حال، جنرال مایر اظهار داشته که جامعه جهانی همیشه درکنار مردم افغانستان ایستاد خواهد بود و پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور، نیروهای دفاعی افغان توانایی دفاع از خاک افغانستان را دارد.
وی ضمن تاکید بر حمایت از مردم افغانستان، خاطر نشان ساخت که پس از این جامعه جهانی، نیروهای افغان را در بخش های لوژستیکی و تسلیحاتی حمایت خواهد نمود.
این درحالیست که نیروهای امریکایی نیز چند روز پیش کمپ «انتونیک» در سپاه ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند را رسما به نیروهای افغانستانی واگذار کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала