زیردریایی جدید چین توانایی حمله به سراسر خاک آمریکا را دارد

© Photo / Public domain/Navy Office of Legislative Affairsزیردریایی جدید چین توانایی حمله به سراسر خاک آمریکا را دارد
زیردریایی جدید چین توانایی حمله به سراسر خاک آمریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
زیردریایی های جدید هسته ای چین به موشکی های بالستیکی مجهز شده اند که توانایی هدف قرار دادن هر نقطه ای را در داخل آمریکا دارند.

به گزارش اسپوتنیک، زیردریایی جدید هسته ای چین که از آن با نام Type 094A یاد می شود، مجهز به موشک های بالستیکی است که قادر به هدف قرار دادن اهداف در فاصله 10 هزار کیلومتری است. این قدرتمندترین زیردریایی موجود در چین محسوب می شود.

امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2020
آمریکا: چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی ماست

بر اساس این گزارش، زیردریایی Type 094A نسخه ارتقا یافته Type 094 است که با بهبود سیستم های خود یکی از مهمترین مشکلات موجود در این جنگ افزار را برطرف کرده و به آن امکان می دهد تسلیحات قدرتمندتری را حمل کند.

قبل از ارتقا، این زیردریایی قادر به شلیک موشک هایی بود که فقط می توانست به شمال شرقی ایالات متحده برخورد کند اما در حال حاضر، این زیردریایی مجهز به موشک JL-3 است که می‌تواند کل قاره آمریکا را پوشش دهد.

به گفته کارشناسان امور نظامی، این جنگ افزار جدید به چین این قابلیت را می دهد که اگر مورد حمله هسته ای قرار گرفت بلافاصله مقابله به مثل کند.

این نخستین بار است که ارتش چین جزییات پرتاب‌های موشکی خود را افشا کرده و حتی این رویداد را ارتش آمریکا نیز تایید کرده است. این آزمایش یک روز بعد از پرواز غیرقانونی هواپیمای جاسوسی «یو- 2» آمریکا در منطقه مکان برگزاری رزمایش دریایی چین به وقوع پیوست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала