در پی معرفی‌ نشدن شهردار بامیان مردم خواستار برکناری والی شدند

© Photo / زمان احمدی- بامیان در پی معرفی‌نشدن شهردار بامیان مردم خواستار برکناری والی شدند
 در پی معرفی‌نشدن شهردار بامیان مردم خواستار برکناری والی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
پس از تعیین محمدآصف فولادی به‌حیث شهردار ولایت بامیان، شماری از ساکنان این ولایت به معرفی‌نشدن او از سوی والی بامیان در این مقام اعتراض کرده و خواهان برکناری والی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، واثق حسینی، از برگزارکنندگان این اعتراض به اطلاعات روز گفت که آنان امروز (سه‌شنبه، ۱۴ ثور) در بازار شهر بامیان در اعتراض به معرفی‌نشدن آقای فولادی از سوی سیدانور رحمتی، والی این ولایت گردهمایی اعتراضی برپا کرده‌اند.

 منع معالجه زنان بدون محرم توسط ولسوال کهمرد بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
منع معالجه زنان بدون محرم توسط ولسوال کهمرد بامیان

به گفته‌ی آقای حسینی، با آنکه رییس‌جمهور غنی محمدآصف فولادی را طی حکمی به‌عنوان شهردار بامیان تعیین کرده، اما آقای رحمتی تاکنون او را در این سمت معرفی نکرده است. او گفت: «تمرد از حکم ریاست‌جمهوری جرم است و بامیان والی مجرم را نمی‌خواهد».

در همین حال لطیف عظیمی، سخن‌گوی والی بامیان گفت که تاکنون هدایت معرفی محمدآصف فولادی به‌حیث شهردار بامیان به حکومت محلی در این ولایت از سوی مرکز ابلاغ نشده است.

وی گفت: «فولادی یک مکتوب از مرکز آورده بود، اما به تعقیب آن هدایت از مرکز آمد که تا اطلاع بعدی آقای فولادی به‌حیث شهردار معرفی نشود. وی افزود که هنوز از مرکز هدایت مبنی بر معرفی محمدآصف فولادی نیامده است».

پیش از این محمدآصف فولادی در (۳۱ حمل) به عنوان شهردار ولایت بامیان تعیین شد. اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی در آن هنگام در خبرنامه‌ای گفته بود که فولادی براساس پیشنهاد این اداره و حکم رییس‌جمهور اشرف غنی در این سمت تعیین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала