پاکستان مرزهایش با افغانستان و ایران را می‌بندد

© T Bتورخم
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
کشور پاکستان برای جلوگیری از گُسترش بیشتر ویروس کرونا، گذرگاه‌هایش با افغانستان و ایران را به‌روی رفت و آمد مسافران، می‌بندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تز رسانه ها، دولت پاکستان اعلام کرده‌است که از ۵ تا ۲۰ ماه می روان میلادی، گذرگاه‌های مرزی این کشور تنها به روی رفت و آمد مسافران مسدود خواهد بود، اما کارهای بازرگانی و ترانزیتی مانند گذشته ادامه خواهند داشت.

رئیس جمهور پاکستان واکسین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
رئیس جمهور پاکستان واکسین ضد کرونا دریافت کرد

گُسترش ویروس کرونا در پاکستان و نیز ثبت رویدادهای انواع جهش یافته این ویروس در این کشور، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده‌است که این کشور به وضعیت همانند هند روبه‌رو نشود.

رویدادهای مثبت در هند در حال افزایش اند. تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیون تن به بیماری کووید نزده در هند مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار تن دیگر، جان باخته‌اند.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در هند، بیش از ۳۶۰ هزارتن به این بیمار مبتلا شده‌اند و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن دیگر، جان باخته‌اند.

این در حالی‌ست که مقام‌های محلی در ایالت سند پاکستان با هشدار از تشخیص گونه‌های برازیلی و افریقای-جنوبی ویروس کرونا در این کشور، هشدار داده‌اند که اگر تدابیر بهداشتی به‌گونۀ جدی مراعات نشوند، این کشور به سرنوشت همسایه‌اش روبه‌رو خواهد شد.

در حال حاضر هند با بدترین بحران همه‌گیری ویروس کرونا روبه‌رو است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۸۰ تن از بیماران این وایرس در این کشور جان باختند.

گونه‌های تازۀ این ویروس در پاکستان در شفاخانه‌یی در شهر کراچی تشخیص شده‌اند؛ شهر ۱۷ میلیونی یی که بیشترین آمار قربانیان بیماران کووید نزده را در این کشور داشته‌است.

روز شنبه، حکومت پاکستان اعلام کرد که این کشور ۸۰ درصد پروازهای بین‌المللی در این کشور را، کاهش می‌دهد.

پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۶۹۶ رویداد تازۀ ویروس کرونا را گزارش کرده‌است و از مرگ ۱۴۶ تن در نتیجۀ این بیماری، خبر داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала