شمار جان باختگان حادثه شفاخانه بغداد به 82 نفر افزایش یافت

© REUTERS / THAIER AL-SUDANIشمار جان باختگان حادثه شفاخانه بغداد به 82 نفر افزایش یافت
شمار جان باختگان حادثه شفاخانه بغداد به 82 نفر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
وزارت داخله عراق از افزایش تعداد تلفات حادثه آتش‌سوزی شفاخانه محل بستری بیماران مبتلا به «ویروس کرونا» در بغداد به 82 کشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از السومریه نیوز، وزارت داخله عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد زخمی‌های سانحه آتش‌سوزی شفاخانه «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد نیز به 110 نفر رسیده است.

منابع شفاخانی بغداد می‌گویند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها حادثه آتش‌سوزی شفاخانه بغداد، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

انفجار یک شفاخانه در بغداد؛ 27 تن جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
انفجار یک شفاخانه در بغداد؛ 27 تن جان باختند

در پی حادثه آتش‌سوزی دیشب شفاخانه ابن الخطیب بغداد ویژه درمان بیماران «کووید-19»، دولت عراق به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز پس از نشست فوق‌العاده با تعدادی از وزرا و مسوولین و فرماندهان امنیتی این کشور، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «برای گرامیداشت شهدای حادثه آتش سوزی شفاخانه» به مدت سه روز عزای عمومی اعلام می‌شود.

نخست‌وزیر عراق دستور داد که فوراً در مورد علل حادثه از افراد ذیربط در وزارتخانه تحقیق شود و رئیس شفاخانه، مدیر حراست و مسوولان نگهداری تجهیزات در شفاخانه فوراً حاضر و از آنان تحقیق شود و همه کسانی که از نظر قانونی مقصر بودند، پاسخگو باشند.

گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد حاکیست که آتش اگرچه مهار شده است، اما تقریباً تمام شفاخانه سوخته و صدمات زیادی به ساختمان و تجهیزات و ملزومات آن وارد شده است و طبق اظهار افراد حاضر در محل نجات یافتگان این حادثه به سایر مراکز درمانی بغداد منتقل شده‌اند.

برخی افراد حاضر در محل شفاخانه می‌گویند؛ انفجار کپسول اکسیجن و سپس آتش‌سوزی و گسترش آن باعث خسارت سنگین و تلفات بالا در شفاخانه ابن الخطیب بغداد شده است.

شفاخانه حادثه دیده در منطقه «الرصافة» بغداد قرار دارد که در روزهای اخیر تعداد زیادی از شهروندان در مراکز درمانی این منطقه واکسینه شدند.

این منطقه از ابتدای ورود واکسین به عراق همواره شاهد حجم بالای واکسیناسیون به نسبت سایر مناطق و شهرهای عراق بوده است.

برخی اخبار حاکیست که تعدادی از کادر درمانی شفاخانه نیز زخمی شده و یا سوخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала