داستان مرموز از انجام عمل جراحی پلاستیک بینی در 400 سال پیش در ایتالیا

CC0 / Pixabay / داستان مرموز از انجام عمل جراحی پلاستیک بینی در 400 سال پیش در ایتالیا
داستان مرموز از انجام عمل جراحی پلاستیک بینی در 400 سال پیش در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
یک فیزیولوژیست بلجیمی-هالندی در کتاب خود در سال 1624 میلادی، در مورد یک جراحی پلاستیک غیرمعمول نوشته است که انجام عمل آن 400 سال پیش در ایتالیا صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، «یانگ باپتیستا هلمونت» فیزیولوژیست، داکتر و عارف (صوفی) مشهور بلجیمی-هالندی در کتاب خود در سال 1624 میلادی، در مورد یک جراحی پلاستیک غیرمعمول، هنگامی که یک مرد بینی خود را در نتیجه «یک نبرد خاص» از دست داده و می‌خواسته با کمک داکتر ظاهر قبلی خود را بازگرداند، گفته است.

این مرد به «گاسپاره تاگالیاکوزی» که معروف ترین جراح ایتالیایی در آن زمان، بود، مراجعه کرد. جراح ایتالیایی برای وی پیشنهاد کرد که برای عمل پیوندی از پوست قسمت‌های بدن او استفاده شود. با این حال، این مرد اصرار داشت که می‌خواهد با خرید پوست شخص دیگر این عمل انجام شود. اهدا کننده‌ای که مایل بود قسمت پوست بدن خود را در برابر پول اهدا کند در میان «باربران» (نقل و حمل کالا) محلی پیدا شد.

این عمل با موفقیت انجام شد، اما پس از آن اتفاق وحشتناک و غیرتوضیح رخ داد. پس از مدتی، بینی مرد که با پوست شخص دیگر پیوند شده بود، «سرد» شد. همانطور که بعداً معلوم شد، در این لحظه بود که همان مرد باربر درگذشت که قسمت پوست بدن خود را برای پیوند داده بود. در نتیجه، بینی جدید این مرد به سادگی خراب شد و مانند قبل سوراخ خالی در محل ایجاد شد.

این فیزیولوژیست هالندی اصرار داشت، داستانی که اتفاق افتاده فوق طبیعی یا «خرافی» نیست، اما ارتباط قدرتمندی بین بخشی از بدن فرد و صاحب اصلی آن را اثبات می‌کند. آنچه بیشتر دانشمندان را وادار به حدس و گمان و بحث درباره احتمال زنده کردن مجدد بدن انسان پس از مرگ وی کرد.

همانطور که می‌دانید، در قرن 16 و 17، افراد که در دوره رنسانس زندگی می‌کردند، به شدت از «آبله فرانسوی» رنج می‌بردند، که در آن زمان آنها قادر به درمان نبودند. در مردان بینی خود را در عفونت جنسی از دست می‌دادند و سپس اعضای خانواده به این بیماری آلوده می‌شدند. همسران آنها بعداً می‌توانستند در این ژن‌ها بچه‌دار شوند.

افراد که از طریق عمل جراحی پلاستیک بینی می‌توانستد بینی جدید به دست بیاورند، واقعیت را پنهان می‌کردند که بینی جدید آنها واقعی نیست. چون آنها بخشی اصلی بدن خود را در نتیجۀ بیماری از دست داده بودند و باعث شرمنده‌گی آنها شده بود. هنگامی که جراحان اغلب پیشنهاد می‌کردند بینی جدید را از پروتز نقره‌ای فلزی به مردان برگردانند، آنها امتناع می‌کردند، زیرا می‌فهمیدند که بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود.

وقتی تاگالیاکوزی جراح معروف ایتالیایی پیدا شد، وی شروع به تخصص در پیوند بینی از پوست بدن (مواد اهدا کننده) کرد، بلافاصله مردم (آنها که می‌خواست بینی طبیعی داشته باشند) به او مراجعه کردند. داکتر ایتالیایی در حال که توانسته بود به شهرت برسد در سن 49 سالگی درگذشت. معلوم نیست که در کل آن چند عمل جراحی را انجام داده است، اما یکی از آنها کاملاً دقیق است، همانطور که امروز می‌گویند، «عمل ناموفق» رخ داد که در آن مرد واقعیت واقعی بینی خود را از اطرافیان پنهان کرده نمی‌توانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала