حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی

© Photo / IRNA حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی
  حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
جنبش انصارالله، یمن امروز (شنبه) اعلام کرد که با استفاده از یک پهپاد پایگاه هوایی «ملک خالد» در خاک عربستان را هدف قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع سخنگوی نیروهای نظامی ارتش یمن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: هواپیمای بدون خلبان «قاصف 2 K» یک هدف نظامی حساس و مهم را در این پایگاه هوایی که در منطقه خمیس مشیط، قرار دارد را به دقت مورد اصابت قرار داد.

حمله پهپادی یمن به فرودگاه نظامی جیزان در جنوب عربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
حمله پهپادی یمن به فرودگاه نظامی "جیزان" در جنوب عربستان

وی جزییات بیشتری از این حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد در خاک عربستان منتشر نکرد.

نیروهای مردمی و ارتش یمن در واکنش به حملات هوایی سعودی‌ها علیه مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان و انهدام تاسیسات زیربنایی این کشور با استفاده از انواع مختلف پهپادها و موشک‌های بالستیک دوربرد مراکز مهم و حساس نظامی و اقتصادی عربستان را آماج حملات خود قرار می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم حمل 1394 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات این ائتلاف به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала