سازمان جهانی بهداشت: به زودی به نقطه اوج شیوع ویرس کرونا می‌رسیم

© AP Photo / Raphael Satterسازمان جهانی بهداشت: به زودی به نقطه اوج شیوع ویرس کرونا می‌رسیم
سازمان جهانی بهداشت: به زودی به نقطه اوج شیوع  ویرس کرونا می‌رسیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
رئیس سازمان جهانی بهداشت استدلال می کند که افزایش موارد آلودگی و مرگ ومیر ها هنوز ادامه دارد و بنابراین به زودی باید منتظر بلندترین آمار ها بود.

 به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تازه ترین اظهارات نقطه اوج شیوع ویروس کرونا را در جهان پیش بینی کرد.

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
کشف گونه جدید کرونا با 34 جهش در آفریقا

رئیس سازمان جهانی بهداشت استدلال می کند که افزایش موارد آلودگی و مرگ ومیر ها هنوز ادامه دارد و بنابراین به زودی باید منتظر بلندترین آمار ها بود.

وی می گوید که در سال دوم همه گیری ویروس کرونا علیرغم اقداماتی که برای واکسیناسیون روی دست گرفته شده اند، هنوز هم در مبارزه علیه بحران ویروس کرونا و درمان در بیشتر کشورهای جهان پیشرفت چشمگیر صورت نگرفته است.

اوایل ماه آپریل رئیس سازمان جهانی بهداشت ازافزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان خبر داد. وی گفت: واکسیناسیون تنها راه مبارزه با COVID-19 نیست. وی خواستار حفظ فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک های محافظ ، توسل به انزوا از خود و اقدامات دیگر شد.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

تا کنون 3 میلیون و 4 هزار و 102 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته و در مجموع 118 میلیون و 997 هزار و 579 نفر نیز بهبود یافته‌اند. از سوی دیگر روند درمان 18 میلیون و 78 هزار و 585 بیمار دیگر همچنان ادامه دارد.

 براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، تاکنون 140 میلیون و 60 هزار و 266 نفر در سراسر جهان به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند.

آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور 32 میلیون و 228 هزار و 968 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала