جان کری: ایالات متحده به حضور در خاورمیانه ادامه خواهد داد

© Sputnik / Ramil Sitdikovجان کری: ایالات متحده به حضور در خاورمیانه ادامه خواهد داد
جان کری:  ایالات متحده به حضور در خاورمیانه ادامه خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
واشنگتن به دلایل مهم و استراتژیک و به دلیل وجود برخی مسائل حل نشده، به حضور و مشارکت خود در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهور امریکا در امور آب و هوایی، در گفتگو با سی ان ان، اظهار کرده است که ایالات متحده به دلایلی در خاورمیانه ادامه حضور می‌دهد.

قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2020
قوای کوماندوی بحری امریکا داخل خلیج فارس شد

کری گفت: امروز نمی‌توان به این سوال پاسخ داد زیرا این به شرایط قابل توجه‌ای که قرار نیست در آینده نزدیک رخ دهد، بستگی دارد . فکر نمی‌کنم آمریکا یک مرتبه حضورش را که به دلایل بسیاری برای منطقه استراتژیک و مهم است، کاهش دهد. فکر می‌کنم که بسیاری از چیزها بستگی به آنچه که در ارتباط با مسائل استراتژیک رخ می‌دهد بستگی دارد که خارج از مسئولیتهای من است، ارتباطی با مسائل آب و هوایی ندارد.
کری در ادامه گفت: اما به مشارکت شدید در اینجا ادامه خواهیم داد زیرا مسائل حل نشده‌ای وجود دارد. مسائل حل نشده قرار نیست یک مرتبه طوری تغییر کنند که آمریکا یا سایر طرف‌ها که به امنیت و صلح کمک می‌کنند یا می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، ناپدید شوند. فکر نکنم این اتفاق بیفتد.
این درحالیست که چندی پیش مقام‌های امریکایی اعلام کردند همزمان با اجرای دستور جو بایدن، ‌رییس‌ جمهوری آمریکا، برای آغاز روند کاهش حضور نظامی ایالات متحده در خلیج فارس، پنتاگون گروهی از کارشناسان نظامی را برای کمک به عربستان سعودی در زمینه حفاظت از تاسیسات و سازه‌های نفتی این کشور تشکیل داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала