حمله لفظی خواهر رهبر کوریای شمالی به رهبر کوریای جنوبی

© AP Photo / Pool / Jorge Silvaخواهر کیم جونگ اون، رهبر کوریای جنوبی را "طوطی آمریکا" نامید
خواهر کیم جونگ اون، رهبر کوریای جنوبی را طوطی آمریکا نامید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
خواهر کوچک رهبر کوریای شمالی، رئیس جمهور کوریای جنوبی را "طوطی گستاخ آمریکایی" خواند.

به گزارش اسپوتنیک،  کیم یو جونگ، خواهر پرنفوذ کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی،  مون جائه،رئیس جمهور کوریای جنوبی را پس از آنکه او، پرتاب موشک از سوی کوریای شمالی را مورد انتقاد قرار داد، "طوطی پرورش یافته توسط آمریکا" خوانده و گفت: ما به سختی می توانیم جلوی حیرتمان از بی شرمی او را بگیریم. او قادر نیست از اینکه همچون طوطی پرورش یافته توسط آمریکا تحسین می شود،‌ اظهار تاسف کند.

وی یادآور شد که در جولای سال 2020، رهبر کوریای جنوبی تسلیحات دفاعی را ستود و همچنین در مورد ساخت یک موشک بالستیک با "برد کافی و بزرگترین کلاهک برای محافظت از صلح در شبه جزیره کوریا" صحبت کرد.

هشدار کوریای شمالی به شورای امنیت سازمان ملل: از سیاست یک بام و دو هوا دست بردارید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
هشدار کوریای شمالی به شورای امنیت سازمان ملل: از سیاست "یک بام و دو هوا" دست بردارید

به گفته وی، پیونگ یانگ و سئول پرتاب موشک بالستیک یکسانی را انجام داده اند ، اما کوریای جنوبی آزمایش های خود را برای صلح و گفتگو در شبه جزیره کوریا ضروری می داند، در حالی که پرتاب کوریای شمالی را نامطلوب اعلام نموده و معتقد است این امر باعث اختلال در فضای گفتگو ها می شود.

 کیم یو جونگ تأکید کرد: «غیرممکن است که انسان از چنین چشم سفیدی تعجب نکند».

وی در اخیر گفت،: «چنین رفتار غیرمنطقی و گستاخانه ای از سوی کوریای جنوبی دقیقا  همانند "دوقطره آب" معادل منطق شبه گنگستری آمریکا است. این کشور اقدامات پیونگ یانگ  در دفاع از منافع ملی خود را نقض قطعنامه های سازمان ملل و تهدیدی برای جامعه بین المللی می‌داند».

گفتنی است، پیونگ یانگ روز جمعه اعلام کرد که یک مدل جدید از «موشک تاکتیکی» کوتاه برد خود را که قادر به حمل کلاهکی به وزن حداکثر 2.5 تن است، آزمایش کرده است. اعلام این خبر یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی اعلام کردند که کوریای شمالی در سواحل شمال شرقی به آزمایش‌های تسلیحاتی دست زده است.

جاپان نیز اعلام کرد که تسلیحات آزمایش شده موشک‌های بالستیک بودند که در دریا سقوط کردند. در مقابل، پیونگ یانگ در تأیید این آزمایش از بکار بردن واژه‌های «موشک» یا «بالستیک» خودداری کرد.

تحلیلگران گفته اند که این موشک ها از همان نوعی بوده که اکتبر گذشته در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала