هشدار کوریای شمالی به شورای امنیت سازمان ملل: از سیاست "یک بام و دو هوا" دست بردارید

© AP Photo / Frank Franklin IIهشدار کوریای شمالی به شورای امنیت سازمان ملل: از سیاست "یک بام و دو هوا" دست بردارید
هشدار کوریای شمالی به شورای امنیت سازمان ملل: از سیاست یک بام و دو هوا دست بردارید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
کوریای شمالی در دفاع از آزمایش موشکی اخیر خود شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ رویکردی "دوگانه" متهم و به احتمال دست زدن به "اقدام متقابل" هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، در پی انتقاد کمیته تحریم ‌های شورای امنیت سازمان ملل از آزمایش موشکی اخیر کوریای  شمالی و معرفی آن به عنوان اقدامی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، دولت کره شمالی روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ «استاندارد دوگانه» متهم کرد.

کمیته شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه گذشته  آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی را نقض قطعنامه های این شورا دانست و احتمال وضع تحریم هایی علیه پیونگ یانگ را مطرح کرد.

آمریکا، جاپان و کوریای جنوبی این آزمایش را محکوم کردند. دولت آمریکا همچنین خواهان برگزاری فوری و تشکیل کمیته تحریم های شورای امنیت برای وضع تدابیر تنبیهی جدید علیه کوریای شمالی شد.

کوریای  شمالی: پرتاب اخیر موشک‌ها جنبه «دفاعی» داشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
کوریای شمالی: پرتاب اخیر موشک‌ها جنبه «دفاعی» داشت

سپس ایالات متحده در نشست این کمیته در روز جمعه خواستار وضع تحریم‌های بیشتر علیه کوریای شمالی و تشدید تدابیر موجود شد.

در مقابل، «جو چول سو» مدیرکل سازمانهای بین‌المللی در وزارت خارجه کوریای شمالی گفت که این نشست با هدف «نفیِ حق کوریای شمالی در دفاع مشروع» برگزار شد و هشدار داد که پیونگ یانگ «اقدامی متقابل» تدبیر خواهد کرد.

جو در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کره منتشر شد، اعلام کرد: «این [نشست] در تلاش برای نفی حاکمیت کشور و نشاندهنده استاندارد دوگانه شورای امنیت در قبال موضوعات مختلف بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل است- محصول مستقیم سیاست خصمانه ایالات متحده».

گفتنی است، پیونگ یانگ روز جمعه اعلام کرد که یک مدل جدید از «موشک تاکتیکی» کوتاه برد خود را که قادر به حمل کلاهکی به وزن حداکثر 2.5 تن است، آزمایش کرده است. اعلام این خبر یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی اعلام کردند که کوریای شمالی در سواحل شمال شرقی به آزمایش‌های تسلیحاتی دست زده است.

جاپان نیز اعلام کرد که تسلیحات آزمایش شده موشک‌های بالستیک بودند که در دریا سقوط کردند. در مقابل، پیونگ یانگ در تأیید این آزمایش از بکار بردن واژه‌های «موشک» یا «بالستیک» خودداری کرد.

تحلیلگران گفته اند که این موشک ها از همان نوعی بوده که اکتبر گذشته در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала