آیا فرو افتادن چرخبال در بهسود به هدف منحرف کردن بحث داغ شناسنامه ای برقی است؟

© Photo / FB/Omar Adeebآیا فرو افتادن چرخبال در بهسود به هدف منحرف کردن بحث داغ شناسنامه ای برقی است؟
آیا فرو افتادن چرخبال در بهسود به هدف منحرف کردن بحث داغ شناسنامه ای برقی است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
پیش از فرو افتادن چرخبال دولت افغانستان در بهسود، بحث روی پارچه پارچه کردن قوم های بزرگ در شناسنامه های برقی بسیار داغ بود. 

به گزارش اسپوتنیک، ادارۀ ملی احصایه و معلومات افغانستان در واکنش به اعتراض شماری از جریان‌های سیاسی و شهروندان کشور به تاریخ ۲۵ حوت گفت، که موقف این اداره در باره درج نام اقوام روشن است و هر تصمیمی که به گونه رسمی از جانب این اداره اتخاذ شود، با رسانه ها شریک خواهد شد.

این نهاد افزوده بود، که فهرست آماده شدۀ اقوام برای درج درشناسنامه‌ها، از سوی وزارت اقوام و قبایل تهیه شده‌است.

رویینا شهابی، سخنگوی ادارۀ ملی احصایه و معلومات می‌گوید: «ما صلاحیت داشتیم که نام این ا قوام را در فهرست تذکره الکترونیکی وارد بسازیم اما این به معنی پارچه سازی یا خورد سازی اقوام نداشته است».

در حالی، که بحث روی پارچه پارچه کردن قوم های بزرگ افغانستان از سوی اداره احصایه افغانستان بسیار داغ بود، رخداد فروافتادن چرخبال در بهسود به بحث داغ میان سیاستگران و شهروندان افغانستان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. 

در اینجا دیدگاه چندتن از کاربران شبکه های اجتماعی را درباره علیپور و شناسنامه های برقی می گنجانیم: یکی از کاربران فیسبوک نوشته است، که به اسناد دست یافتیم که نشان می‌دهد هلیکوپتر نیروهای امنیتی توسط خود حکومت “به هدف منحرف کردن افکار عمومی از بحث داغ تذکره برقی” آماج قرار داده شده است! اگر یک دادگاه عادلانه ایجاد شود حاضریم با اسناد و مدارک جنایت این حکومت قاتل را آفتابی کنیم!.

یک کاربر دیگر در تویترش نوشته است:
غنی از هر تاکتیکی برای پایین آوردن و ضربه زدن به اقوام دیگر استفاده میکند، از بدنام کردن معاون اول تا نا امن کردن مناطق مرکزی. این شخص بدخت حتی کانکور را سهمیه بندی کرد تا مانع ورود هزاره ها به دانشگاه شود. بدبختر از غنی تا حالا ندیده ام.

​در همین حال، وزارت دفاع از کمک نیروهای ارتش به باشندگان بهسود خبر می دهند. 

کاربری دیگر در تویترش نوشته است: 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала