Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لالیگا، لیگ قهرمانان و یا هر دو: "سنت" زیدان هنوز ادامه دارد

© REUTERS / SERGIO PEREZSoccer Football - La Liga Santander - Real Madrid v Villarreal - Alfredo Di Stefano Stadium, Madrid, Spain - July 16, 2020 Real Madrid's Sergio Ramos and teammates celebrate with the trophy after winning La Liga, as play resumes behind closed doors following the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19)
Soccer Football - La Liga Santander - Real Madrid v Villarreal - Alfredo Di Stefano Stadium, Madrid, Spain - July 16, 2020   Real Madrid's Sergio Ramos and teammates celebrate with the trophy after winning La Liga, as play resumes behind closed doors following the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
رئال مادرید در دو رقابت لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و زیدان یا هر دو و یا یکی را به فکر قهرمانی است.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم رئال مادرید با هدایت زین الدین زیدان در هر دو رقابت لالیگا و لیگ قهرمانان حضور دارند و از زمان اولین مربیگری رئال مادرید، زین الدین زیدان در پیگیری عمده جام‌ها حتی یک بار هم شکست نخورده است.

مربی فرانسوی در هر فصلی که هدایت رئال مادرید را بر عهده داشته، یا لالیگا سانتاندر یا لیگ قهرمانان اروپا - یا هر دو را فتح کرده است.

لا اوندسیما برای شروع

زیدان در نیمه فصل 2015/16 جانشین رافائل بنیتز شد، در حالی که قهرمانی لالیگا سانتاندر تقریباً از دسترس خارج شده بود و مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا هنوز باقی مانده بود. رئال بارسلونا را برای رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ داخلی تحت فشار قرار داد و 12 بازی آخر خود را به ترتیب برنده شد. در اروپا، آنها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با وولفسبورگ شکست خوردند اما در بازی برشگت آنها به بازی‌ها ادامه دادند و رئال مادرید پس از حذف حریفان در چهار بازی اخیر، یازدهمین جام اروپا را مقابل اتلتیکو مادرید در میلان کسب کرد.

در فصل بعد زیدان در هر دو مسابقات حاضر شد و تیم خود را به دومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا در کاردیف راهنمایی کرد و در عین حال بارسلونا را به مقام قهرمانی لالیگا سانتاندر رساند.

سومین لیگ قهرمانان متوالی

شاگردان زیدان که از سرعت خود در لالیگا خارج شده بودند و زود از کوپا دل‌ری حذف شدند، در سال 2017/18 وارد سبد لیگ قهرمانان شدند. آنها شکست نخوردند، زیرا زیدان پس از کسب سومین قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان در کیف استعفا داد. سرمربی فرانسوی مارچ بعد به پُست خود بازگشت، در آن زمان لوس بلانکوس از لیگ قهرمانان و کوپا دل‌ری حذف شده بود، در حالی که بارسلونا در لالیگا سانتاندر غیرقابل کنترل بود. رئال مادرید عنوان لالیگا سانتاندر خود را در فصل 2019/20 بازیابی کرد زیرا زیدان مدال پیروزی دیگری را دریافت کرد.

آخرین چالش

سابقه زیدان در لالیگا سانتاندر و لیگ قهرمانان اروپا بیش از هر زمان دیگری در جریان یک مبارزات سخت فعلی، در معرض تهدید قرار دارد. رئال مادرید هر دو رقابت را از دست نداده، چیزی بیش از آنچه بارسلونا، اتلتیکو و سویا می‌توانند بگویند.

مصدومیت‌ها در ناامیدکردن فصل برای رئال مادرید نقش خود را ایفا کرده‌اند، در این میان ادن هازارد، سرخیو راموس و کریم بنزما از جمله آسیب دیدگان هستند. با مذاکره درمورد مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و نگه داشتن دم اتلتیکو در لالیگا سانتاندر، امید است این فصل هنوز بتواند جام نقره‌ای دیگر را به همراه داشته باشد. بالاخره این برای زیدان یک سنت است که به آن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала