شرط تازه نور: اگر ربانی در کنگره جمعیت شرکت کند از سمت‌ام‌‌ کنار می‌روم

© Photo / Facebook account of General Ata Mohammad Noorشرط تازه نور: اگر ربانی در کنگره جمعیت شرکت کند از سمت‌ام‌‌ کنار می‌روم
شرط تازه نور: اگر ربانی در کنگره جمعیت شرکت کند از سمت‌ام‌‌ کنار می‌روم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
آقای نور می‌گوید اختلاف‌‎های درون حزبی در جمعیت اسلامی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عطا محمد نور می‌گوید که اگر صلاح‌الدین ربانی و معاونش احمد ضیا مسعود خواسته باشند در کنگرۀ جمعیت به رهبری او اشتراک کنند، او حاضر است از سمتش کنار برود و کنگرۀ جمعیت اسلامی را پیش از وقت برگزار کند.

عطا محمد نور به‌عنوان رییس جمعیت انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عطا محمد نور به‌عنوان رییس جمعیت انتخاب شد

عطا محمد نور روز گذشته از سوی اعضای کنگرۀ جمعیت اسلامی به رهبری آقای نور به‌عنوان رییس جمعیت گزینش شد.

آقای نور امروز گفت: «هر گاه این‌ها حاضر باشند که بیایند در یک ردیف قرار بگیریم، من حاضر استم که پیش از وقت کنگره را دایر بکنم و استعفا بدهم. هر دوره مطابق به اساس نامه چهار سال است.»

آقای نور می‌گوید اختلاف‌‎های درون حزبی در جمعیت اسلامی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده بودند و پس از روی کار آمدن حکومت تازه، صلاح‌الدین ربانی و معاونش می‌خواستند که این حزب در تقابل با حکومت قرار بگیرد: "قصه سر این آمد که مشروعیت حکومت باید رد شود. در قدرت باید مشارکت نشود. شورای مصالحه ملی باید رد شود. مذاکره باید رد شود و ما در تقابل با دولت قرار بگیریم".

ربانی مجمع عمومی امروز حزب جمعیت را کودتای سفید خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
ربانی مجمع عمومی حزب جمعیت را کودتای سفید خواند

احمد ضیا مسعود، معاون جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، این گفته‌های آقای نور را تأیید می‌کند و می‌گوید که بیشتر اعضای شورای مصالحه ملی افراد وابسته به رییس‌جمهور استند: "در افغانستان تقریبأ صد حزب سیاسی است و یکی از آن‌ها ما فکر می‌کنیم که آقای استاد عطا است. این‌ها می‌توانند بروند در مزار کار کنند؛ این‌گونه احزاب محلی، ما خیلی زیاد داریم در افغانستان".

معاون جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی می‌گوید که قرار است پس از آغاز سال نو هجری خورشیدی این حزب کنگره برگزار کند: «در آن‌جا [کنگره] تمام نماینده‌هایی که می‌آیند، معرف تمام منافع مردم در سطح قریه و ولسولی‌ها و ولایات باشد، در او مرحله باز می‌شود که استاد عطا هم در کنگره ما شرکت کند.»

روز پنجشنبه، پیش از آن که کنگره جمعیت به رهبری عطا محمد نور آغاز شود، چندین مرد مسلح به هدف برهم زدن این همایش به محل برگزاری آن یورش بردند و به شلیک پرداختند که به کشته شدن سه تن و زخمی شدن چهار تن دیگر انجامید. چهار ده تن دیگر نیز در پیوند به دست داشتن در این رویداد بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала