تهدید کوریای شمالی از سوی پنتاگون: همین امشب برای جنگ آماده ایم

© REUTERS / Carlos Barriaتهدید کوریای شمالی از سوی پنتاگون: همین امشب برای جنگ آماده ایم
تهدید کوریای شمالی از سوی پنتاگون: همین امشب برای جنگ آماده ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
 وزیر دفاع امریکا در پیامی تهدید‌آمیز به کوریای شمالی هشدار داد، که همین امشب برای جنگ آماده‌ هستند.

کوریای شمالی پیوندهای دیپلماتیک خود را با مالزیا به خاطر امریکا قطع کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
کوریای شمالی پیوندهای دیپلماتیک خود را با مالزیا به خاطر امریکا قطع کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در پی انتقادات کوریای شمالی از تحرکات واشنگتن و کوریای جنوبی در شبه جزیره کوریا، لوید آستین وزیر دفاع امریکا شب گذشته (پنجشنبه) در اظهاراتی تحریک‌آمیز به پیونگ یانگ هشدار داد که نیروهای نظامی آمریکا «همین امشب آماده نبرد» هستند.

بر پایه گزارش «نیویورک پست»، علیرغم هشدارهای پیاپی کوریای شمالی، نیروهای نظامی کوریای جنوبی و ایالات متحده پس از یک توقف یک ساله به دلیل شیوع کرونا، دوباره رزمایش‌های نظامی خود را از سرگرفتند.

آستین شب گذشته به کوریای شمالی هشدار داد: «قطعاً ما آماده‌ایم "امشب نبرد کنیم" و ما به پیشرفت‌ها در جهت انتقال نهایی کنترل عملیاتی زمان جنگ به فرماندهی نیروهای ترکیبی آینده تحت فرماندهی جمهوری کره ادامه می‌دهیم».

آستین به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه امریکا تور چهار روزه آسیایی خود را روز دوشنبه با ورود به جاپان آغاز کردند و تقویت متحدان آمریکا در آسیا برای تقابل با کوریای شمالی و چین از اهداف سفر این دو مقام ارشد آمریکایی به منطقه آسیا توصیف شده است.

در همین راستا، بلینکن روز گذشته (پنجشنبه) پس از دیدار با مقام‌های کوریای جنوبی در «سئول» تصریح کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی چند هفته آینده سیاست واشنگتن در قبال کوریای شمالی را مورد بازبینی قرار داده و فشار علیه این کشور را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.

یادآوری می کنیم، که خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی اوایل هفته جاری با انتقاد از دولت بایدن، رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول در شبه‌ جزیره کوریا را بعنوان تمرین برای حمله به کوریا شمالی توصیف کرد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کوریای شمالی در بیانیه‌ای به دولت بایدن هشدار داد: «ما از این فرصت برای هشدار به دولت بایدن که سخت برای گرد و خاک به راه انداختن در سرزمین ما در تلاش است، استفاده می‌کنیم و می‌گوییم که اگر می‌خواهید در چهار سال آینده در آرامش بخوابید، بهتر است از همین اول از گند زدن خودداری کنند».

کوریای شمالی بامداد پنجشنبه با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала