اردوغان: سخنان بایدن درباره پوتین پذیرفتنی نیست

© Sputnik / Sergey Guneevاردوغان: سخنان بایدن درباره پوتین پذیرفتنی نیست
اردوغان: سخنان بایدن درباره پوتین پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه، اظهارات توهین‌آمیز اخیر رئیس‌جمهور امریکا درباره رئیس‌جممهور روسیه را نا پذیرفتنی دانست.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برای او آرزوی سلامتی می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برای او آرزوی سلامتی می‌کنم

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) تصریح کرد، که اظهارات توهین آمیز اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پذیرفتنی نیست.

تنش‌ها میان دو کشور روسیه و ایالات متحده در روزهای اخیر پس از مصاحبه جنجالی جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا و توهین وی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بسیار شدت گرفته است.

بایدن در مصاحبه روز سه‌شنبه هفته جاری خود با شبکه «ای.بی.سی» گفت، که فکر می‌کند پوتین یک «قاتل» است و همچنین هشدار داد که رئیس‌جمهور روسیه در صورت اثبات مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، باید تاوان سنگینی بدهد.

پوتین نیز روز گذشته (پنجشنبه) در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه در پاسخ به این توهین‌های بایدن گفت، که هرکس حرف بد بزند به خودش برمی‌گردد و وی را برای یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به چالش طلبید که البته «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در یک کنفرانس خبری با رد دعوت پوتین از جو بایدن برای شرکت در گفت‌وگوی تلویزیونی زنده، این بهانه را مطرح کرد که رئیس‌جمهور امریکا به شدت مشغول امور دیگر است و وقت ندارد.

اردوغان امروز (جمعه) ضمن «غیرقابل قبول» خواندن اظهارات بایدن، پاسخ پوتین به این توهین‌های بایدن را بسیار «ظریف و برازنده» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه پس از نماز جمعه در جمع خبرنگاران این خصوص گفت: «اظهارات آقای بایدن درباره پوتین در شأن یک رئیس‌جمهور نیست. آقای پوتین با یک پاسخ بسیار هوشمندانه و ظریف، آنچه را که لازم بود، انجام داد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала